اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی‌استان کرمانشاه:

عرضه صنایع دستی سبب رونق بازار داخلی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: عرضه و فروش صنایع دستی سبب رونق بازار داخلی شده و زمینه‌ای برای عدم گسترش و ورود کالا‌های خارجی به کشور شده است.

عرضه صنایع دستی سبب رونق بازار داخلی می‌شود

نصرت‌اله سپهر در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: نظر به جایگاه صنایع دستی، اقتصاد، اشتغال جوانان و کمک‌های غیر‌مستقیم به هنرمندان استان برای پیشرفت هرچه بهتر صنایع دستی، به مناسبت دهه فجر و ایجاد زمینه‌ای برای همشهریان عزیز تا بتوانند از صنایع دستی برای منازل خودشان و از دست ساخته‌های صنعتگران استفاده کنند تصمیم به بر پایی نمایشگاهی در این زمینه گرفته‌ایم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اضافه کرد: صنعتگران در رشته‌های مختلف از جمله گلیم، جاجیم، موج، نمد، ارغوان سفال، چهل تکه دوزی‌، چرم، معرق، گیوه، پوشاک سنتی، سرمه، ابزار آلات فلزی، سنگ قیمتی و نیمه قیمتی و ... در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

وی برگزاری نمایشگاه را در خیابان آیت‌الله کاشانی داخل محوطه موزه صنایع دستی از 19 بهمن‌ ماه تا 22 بهمن‌ ماه اعلام کرد.

سپهر همچنین با اشاره به فروش و عرضه صنایع دستی استان کرمانشاه اضافه کرد: طرفی سبب پیوند هنر صنایع دستی و صنف گردشگری می‌شود. 

وی با یادآوری اینکه هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه از 12 بهمن‌ماه تا 22 بهمن ‌ماه در نمایشگاه صنایع دستی کیش شرکت کرده‌اند تصریح کرد:صنعتگران در رشته‌های مختلف از جمله پوشاک سنتی، گلیم و گیوه در نمایشگاه کیش شرکت کرده‌اند.  

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول