اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در عین حال تحریم‌ها در فارس صورت گرفت

افتتاح 2 تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی توسط متخصصان کشورمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: بهره‌برداری همزمان از دو تصفیه‌خانه کاری بی‌سابقه در سال جهاد اقتصادی است که با توجه به وجود تحریم‌ها با تلاش نیروهای متخصص شرکت شهرک‌های صنعتی فارس محقق شده است.

افتتاح 2 تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی توسط متخصصان کشورمان

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، علی همت بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی ارسنجان و فتح آباد مرودشت که به طور همزمان به بهره‌برداری رسید، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح‌ها با اعتباری افزون بر 88 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.

وی بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی ارسنجان و فتح آباد مرودشت را از مهم‌ترین این طرح‌ها بیان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع ظرفیت تصفیه روزانه 400 مترمکعب فاضلاب صنعتی و تبدیل آن به پساب قابل استفاده در مصارف کشاورزی و فضای سبز به وجود می‌آید.

همت افزود: سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی فتح آباد مرودشت و ارسنجان دارای فرآیند بیولوژیکی هوای گسترده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: در تصفیه‌خانه‌های مرودشت و ارسنجان با استفاده از سیستم‌های ترکیبی نوین شامل استفاده همزمان از فرایند زیستی بی‌هوازی بستر ثابت با جریان رو به بالا و همچنین روش هوازی هوادهی گسترده که از سیستم‌های ترکیبی نوین است، آلودگی‌های ناشی از فعالیت صنعت در فاضلاب‌های صنعتی حذف می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در این تصفیه‌خانه‌ها با توجه به استفاده از دستگاه‌های کنترل مرکزی PLC، امکان پایش و کنترل تمام تجهیزات به طور دستی و اتوماتیک توسط اپراتور وجود دارد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری همزمان از دو تصفیه‌خانه کاری بی‌سابقه و جهادی در سال جهاد اقتصادی است که با توجه به وجود تحریم‌ها این مهم با تلاش نیروهای متخصص شرکت شهرک‌های صنعتی فارس محقق شده است.

همت از دیگر طرح‌های عمرانی قابل افتتاح در دهه مبارک فجر را، اجرای شبکه فاضلاب در شهرک صنعتی آباده، بهره‌برداری از طرح‌های تامین آب آشامیدنی و شبکه آب در شهرک‌های صنعتی اوز، فتح آباد مرودشت، میمند و فاز 4 شهرک صنعتی شیراز، زیرسازی و آسفالت و پیاده‌رو سازی معابر در شهرک‌های صنعتی آباده، شیراز، میمند و شهید مصلحیان کازورن و همچنین طرح‌های مخزن بتنی یک‌هزار مترمکعبی آب در شهرک بوانات، مسجد و وضوخانه در شهرک خرم بید و شبکه فاضلاب به طول 14 کیلومتر در فاز 2 شهرک صنعتی آباده اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از بهره‌برداری از 21 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی این استان با سرمایه‌گذاری افزون بر 182 میلیارد ریال خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این واحدها برای 400 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: این واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، جهرم، مرودشت، سروستان، ملوسجان، لامرد، استهبان، ده فاضل نی ریز و آباده ایجاد شده است.

همت از مهم‌ترین این طرح‌ها را بهره‌برداری از کارخانه تولید انواع مخازن پلی اتیلن در شهرک صنعتی بزرگ شیراز اعلام و تصریح کرد: این طرح با ظرفیت تولید 3 هزار و 600 تن انواع مخزن پلی اتیلن به بهره‌برداری رسید.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح حدود 45 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و با بهره‌برداری از آن برای 70 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی همچنین از دیگر طرح‌های صنعتی آماده افتتاح را واحدهای تولیدی لوله و اتصالات پلی اتیلن در شهرک صنعتی شیراز با 20 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، واحد تولیدی مخازن پلاستیکی با 24 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، سردخانه 11 هزار تنی در شهرک صنعتی جهرم با 7 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، سه کارخانه خوراک دام و طیور در شهرک‌های صنعتی سروستان و مرودشت در مجموع با 23 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و چند واحد صنایع غذایی در شهرک‌های صنعتی سروستان، شیراز و ده فاضل نی‌ریز اعلام کرد.‌

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از آغاز واگذاری زمین در 9 شهرک صنعتی جدید در این استان خبر و ادامه داد: به میمنت ایام دهه مبارک فجر، کار واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیرم، جره و بالاده، چنارشاهیجان، سپیدان 3، پاسارگاد، کازرون، سده اقلید، زرین دشت و رستم آغاز شد.

وی اضافه کرد: اجرای این شهرک‌های صنعتی بر اساس مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و پس از اخذ مصوبه از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به انجام طرح‌های عمرانی و زیرساختی در این 9 شهرک جدید صنعتی ابراز داشت: طرح‌های زیربنایی و زیرساختی متعددی در این شهرک‌ها به صورت اولویت فازبندی انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: شهرک صنعتی بیرم به مساحت 42 هکتار، ناحیه صنعتی جره و بالاده به مساحت 25 هکتار، ناحیه صنعتی چنارشاهیجان به مساحت 20 هکتار، شهرک صنعتی بنگستان سپیدان 3 به مساحت 54 هکتار، شهرک صنعتی پاسارگاد به مساحت 50 هکتار، شهرک صنعتی کازرون به مساحت 73 هکتار، ناحیه صنعتی سده اقلید به مساحت 49 هکتار، ناحیه صنعتی رستم به مساحت 34 هکتار و شهرک صنعتی زرین دشت نیز به مساحت 100 هکتار ایجاد شده است.

همت افزود: این شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در مجموع ظرفیت استقرار 700 واحد صنعتی با اشتغال‌زایی 6 هزار و 300  نفر را دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین گفت: با استقرار واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها که در مناطق غیر برخوردار ایجاد شده‌اند، شاهد رشد و توسعه صنعت در این مناطق و ایجاد اشتغال پایدار می‌شویم.

همت در ادامه اظهار داشت: هم‌اکنون زیرساخت‌های استقرار واحدهای صنعتی در اکثر نقاط این استان فراهم است و با ایجاد شهرک‌های جدید صنعتی سایر مناطق فاقد شهرک صنعتی نیز از این مزیت برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول