اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسر شهید رضایی‌نژاد:

شهادت‌طلبی در فضای علمی کشور حکم‌فرما شده است

خبرگزاری فارس: همسر شهید رضایی‌نژاد گفت: فضای امروز جامعه علمی کشور ما خوشبختانه فضای جهاد و شهادت‌طلبی است و حرکت دانشجویان برای ادامه دادن راه شهدای جهاد علمی کشور شاهدی بر این مدعاست.

شهادت‌طلبی در فضای علمی کشور حکم‌فرما شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شهره پیرانی پیش از ظهر امروز در تالار مفید دانشگاه قم و در جمع دانشجویان این دانشگاه، با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: سخن گفتن از شهدای راه علم، سخن گفتن از یک شخص نیست، بلکه سخن‌گفتن از یک ایده و آرمان بزرگ است.

وی ادامه داد: به زنجیر کشاندن ارزش‌ها و حرمت انسانی و گسترش نا‌آگاهی و جهل که دروازه جهنم است را می‌توان مهم‌ترین هدف دشمن از  مقابله با دانشمندان ایران اسلامی دانست.

همسر شهید رضایی‌نژاد با بیان اینکه جامعه بشری همواره مرهون مبارزات بزرگمردان مجاهد و فضیلت جو است، افزود: مردانی که در فراز و نشیب تاریخ، چون صخره‌هایی استوار در برابر مصائب و تلخ کامی‌ها استقامت کرده‌اند و انواع رنج، محنت و آوارگی و حتی مرگ را به جان خریده‌اند.

وی با اشاره به این موضوع که غرب پیش از وقوع انقلاب اسلامی با ایران هسته‌ای مشکلی نداشت، ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر حکومت ایران، غرب منافع خود و امنیت رژیم صهیونیستی را در خطر دید و در راه ضربه زدن به ایران اسلامی از هیچ اقدامی فروگذار نکرد.

پیرانی ادامه داد: ظلم و بی عدالتی دنیای کنونی محکوم به فناست و به همین دلیل دشمنی استکبار با ملت ایران تا امروز نتوانسته مردم را از راهی که در پیش گرفته‌اند، منصرف کند و دشمنان امروز در راه توقف پیشرفت و ایجاد خدشه در استقلال ایران اسلامی ناکام مانده‌اند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها تغییر حکومت نبود، بلکه طلوع فجری بود که تمام جهان را با نورافشانی خود مورد تاثیر قرار داد.

همسر شهید رضایی‌نژاد متذکر شد: همه می‌دانند که تمدن و خشونت همواره در تضاد با یکدیگر بوده‌اند، از این رو چگونه است که کسانی که در دنیا خود را متمدن‌ترین مردم می‌دانند، دست به خشونت می‌زنند و حتی حاضرند پدری را در مقابل چشمان بی‌گناه دختر خردسالش بکشند.

وی افزود: دنیای غرب یگانه راه حفظ استیلا و برتری خود را در حفظ وابستگی کشورها که سبب پیروی محض از او می‌شود، می‌داند.

پیرانی اظهار داشت: نظم نوین جهانی که غلبه‌ای مطلق بر کشورهای جهان پیدا کرده، مبتنی بر شالوده‌ای از اومانیسم و دیگر اقمار انسان پرستی است و در این رهگذر هر چه مقابل این ماشین قدرتمند بایستد، از نظر مستکبران محکوم به فناست.

وی ادامه داد: دنیای غرب حفظ منافع خود را حتی با تناقض سکوت در برابر دیکتاتوری‌های وابسته خاورمیانه و نقض آشکار حقوق بشر در آن کشورها، بر هر مصلحت دیگری ترجیح می‌دهد.

همسر شهید رضایی‌نژاد گفت: نمونه دیگری از نقض اصول انسانی توسط غرب همین استیلای نامشروع رژیم صهیونیستی بر سرزمین‌های مقدس فلسطین است که امت اسلامی را داغدار مصائب بزرگی کرده است.

وی افزود: فضای امروز جامعه علمی کشور ما خوشبختانه فضای جهاد و شهادت طلبی است و حرکت دانشجویان برای ادامه دادن راه شهدای جهاد علمی کشور شاهدی بر این مدعاست.

پیرانی خطاب به دانشجویان گفت: از شما می خواهم با خود بیندیشید که در راه پیشرفت علمی ایران چه کاری از دست شما ساخته است و آن کار را با تعهد و مسئولیت انجام  برسانید.

همسر شهید رضایی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: ایمان داشته باشید در صورتی که همه ما به انجام وظایف‌مان متعهد باشیم، بی‌شک فردا از آن ماست و دنیا در تسخیر تفکر و اندیشه ایران اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول