اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ شهادت‌طلبی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: درخت انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده، از این رو ماندگاری ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ایران قطعی است.

فرهنگ شهادت‌طلبی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری میانه، آیت الله محسن مجتهدشبستری در دیدار مسئولان شهرستان میانه با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) الگوگیری از مکتب امام حسین (ع) و شهدای جمهوری اسلامی را تاثیرگذار در روند بیداری اسلامی در جهان خواند و اظهار داشت: زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت ‌طلبی در کشور سبب جهانی شدن اسلام ناب محمدی (ص) خواهد شد.
وی، بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، به خصوص شهدای زینبیه و ثارالله میانه تاکید کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدا سبب احیای ارزش‌های معنوی و دینی می‌شود.
امام جمعه تبریز شهادت را بالاترین درجه ایثار در اسلام ذکر کرد و گفت: ایثارگران و شهیدان ما از جان خود گذشتند تا اسلام زنده مانده و جهانی شود که امروز ثمره آن را در قیام ملت‌های دیگر کشورها علیه حکومت‌های استکباری می‌بینیم.
مجتهدشبستری حادثه دلخراش بمباران زینبیه و ثارالله را از نظر بین‌المللی و افکار عمومی سندی زنده بر ستمگری دشمنان اسلام و ظلم و تعدی مستکبران و اثبات مظلومیت جمهوری اسلامی ایران دانست و تجلیل از مقام شامخ شهدا به نحو مطلوب در استان و کشور از سوی مسئولان را خواستار شد.
وی گفت: این مراسم باید با شکوه هر چه تمام برگزار و از طریق وسائل ارتباط جمعی انعکاس یابد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه انقلاب‌های اخیر نشات گرفته از انقلاب امام (ره) و شهادت‌ها است، خاطرنشان کرد: علت اینکه انقلاب ما اسوه و الگوی انقلاب‌های اخیر در دنیا شده این است که انقلاب ما از مکتب امام حسین (ع) الهام گرفته و امیدوارم بیش از پیش از نهضت عاشورای حسین (ع) درس گرفته و همچون او آزاده باشیم.
وی با بیان اینکه مسئولان نظام باید به فکر ترویج این فرهنگ در حوزه‌های دیگر نیز باشند، اظهار داشت: فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد و در این عرصه تنها یاد شهدا کافی نیست بلکه باید زندگی، افکار و اندیشه‌های آن بزرگواران بررسی شده و سینه به سینه برای نسل‌های آینده نقل و به یادگار گذاشته شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول