اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج محلات و اقشارسپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع):

قیام امام انقلابی برای رسیدن به اهداف عالی اسلام بود

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج محلات و اقشار سپاه علی‌ابن‌ابیطالب (ع) سخنرانی‌های امام در سال‌های 40 تا 42 را عامل بیداری ملت ایران معرفی کرد و قیام امام را انقلاب برای رسیدن به اهداف عالی اسلام دانست.

قیام امام انقلابی برای رسیدن به اهداف عالی اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سردار‌ سید جواد هاشمی در همایش ائمه جماعات استان قم با عنوان «نقش ائمه جماعات در پیروزی انقلاب اسلامی» که چهارشنبه شب به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم و در امامزاده شاه جعفر(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: جامعه‌ای زنده است که راه و روش اسوه‌ها را انتخاب کند و یا ایده و فرهنگ اسطوره‌ها را خط‌مشی خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه دنیای صهیونیسم و اومانیسم مملو از روی‌آوری فرد به هواهای نفسانی، دنیا پرستی و جاه‌طلبی است، اظهار داشت: جامعه‌ای که بخواهد با فرهنگ مبتذل غربی راه خود را ادامه دهد مطمئناً در دام دنیا دوستی خواهد افتاد و اسیر مال، مقام و شهوات نفسانی خواهد شد و ارزش‌های انسانی را پایمال خواهد کرد.

فرمانده بسیج محلات و اقشار سپاه علی‌ابن‌ابیطالب (ع) ادامه داد: اما اسلام ناب محمدی بر دو دیدگاه راه و روش اسوه‌ها و اسطوره‌ها تکیه دارد و بررسی می‌کند که علمای گذشته به چه چیزی تمسک می‌جستند.

هاشمی با بیان اینکه به فرموده حضرت محمد(ص)، قرآن و اهل‌ بیت پیامبر(ص) دو تکیه‌گاه امن و مطمئن برای عبور از گذرگاه سخت دنیا هستند، ابراز داشت: علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ همواره بر این دو رکن محکم تکیه کردند و با مدد الهی و زحمات فراوان این دو اصل اساسی را به ما رسانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) برای بارور شدن دین اسلام زحمات زیادی کشیدند و دشمنان زیادی داشتند ولی با شجاعت و توکل بر خدا تمام سختی را به جان خریدند تا به هدایت مردم بپردازند، ادامه داد: امروز پس از گذشت 1400 سال روح‌الله خمینی فرزند خلف همان رسول خدا با طاغوت ستیز می‌کند و در سخنرانی‌هایی زیبا به روشنگری پرداختند و مردم را برای دفاع از دین خدا بسیج کردند.

فرمانده بسیج محلات و اقشار سپاه علی‌ابن‌ابیطالب (ع) گفت: مردم ما در سال 40 و 42 با این سخنرانی‌ها آگاه شدند و به ندای امام راحل(ره) لبیک گفتند و قیام‌هایی که مردم در شهرهای قم، تبریز و اکثر شهرهای ایران کردند، حاکی از این بود که به دنبال یک رجل دینی و سیاسی هستند که انتقامشان را از دولت ستمشاهی بگیرند.

هاشمی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای دشمنان بر این کشور، دفاع از این انقلاب را وظیفه همه مردم دانست و ادامه داد: حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن و شرکت گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی عامل مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است و همه باید با احساس تکلیف در این صحنه‌ها حاضر شده و اقتدار انقلاب اسلامی ایران را در معرض دید جهانیان قرار دهیم.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول