اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

تحریم‌های استکبار برای ایران فرصت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سنندج تهدیدات و تحریم‌های استکبار جهانی و غرب را زمینه‌ساز رشد علمی و اقتصادی کشور خواند و از این اعمال به عنوان یک فرصت مناسب برای رسیدن به خودکفایی کامل در تمامی بخش‌ها عنوان کرد.

تحریم‌های استکبار برای ایران فرصت است

ماموستا امین راستی در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: تقارن دهه فجر امسال با هفته وحدت فرصتی فرخنده برای تجدید عهد با آرمان‌های مقدس انقلاب و ادای احترام به روح امام راحل و تجدید بیعت با رهبر معظم و تقویت بیش از پیش اتحاد و همدلی در بین مذاهب مختلف اسلامی در کشور است.

امام جمعه موقت سنندج وحدت بین مسلمین را یک اصل متقن در قرآن کریم عنوان کرد و در این خصوص و دیگر مباحث فرهنگی و اجتماعی در جهان اسلامی مطالبی را به خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت که در پی می‌آید.

فارس: شاهد هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی با بهره‌مندی از تمام توان تبلیغاتی آنان هستیم،در این راستا چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

ماموستا راستی: وجود مبارک رسول‌الله (ص) مایه فخر و مباهات مسلمانان بوده و باید تأسی از سیره ایشان در زندگی تک تک مسلمانان جاری باشد چرا که اسلام دین فطرت است و جمعیت و جماعت دو اصل مهم برای تشکیل امت واحده اسلامی هستند و با تمسک به قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) این مهم برآورده خواهد شد.

در این راستا هر چه آموزه‌های قرآنی و مکارم اخلاقی بزرگان دین اسلام در زندگی مسلمانان نمود داشته باشد آنان از توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان مصون‌تر خواهند بود.

آشنایی با منطق قرآن و بیان مفاهیم قرآنی می‌تواند نقش والایی در تعالی و پیشرفت همه جانبه جامعه اسلامی ایفا کند و این مهم جز با احساس مسئولیت همگانی در خصوص نشر آموزه‌های قرآنی و تقویت این حوزه به عنوان ابزاری مهم در حوزه مبارزه با هجمه فرهنگی و عقیدتی دشمنان، میسر نخواهد شد.

فارس: با توجه به تقارن هفته وحدت و دهه مبارک فجر چندین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی را بیان کنید.

راستی: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران شاهد زنده شدن آموزه‌های قرآنی در جهان بودیم و به جرأت می‌‌توان گفت که انقلاب اسلامی قرآن را در جهان مطرح و اسلام را زنده کرد.

باید بدانیم که در جمهوری اسلامی ایران هیچ قانونی مغایر با آیات قرآن کریم مصوب نمی‌شود و این خود نمونه بارزی از حضور همیشگی و پررنگ آموزه‌های قرآنی در لایه‌های فکری و عقیدتی و آرمان‌های والای نظام اسلامی در ایران است.

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی و اسلامی بوده و همیشه در دل مردم ایران و تمام مسلمانان جهان زنده و جاویدان است و پس از سال‌های متمادی هم همچنان زنده و جاویدان خواهد ماند و این مهم یکی از دلایل پایداری و عزت روزافزون انقلاب اسلامی ایران است.

امنیت، اقتدار و آزادی هدایای ارزشمند انقلاب اسلامی به ملت ایران است، چرا که ملت ایران در دوران خفقان و ظلم رژیم پهلوی از تمامی جهات در بدترین شرایط قرار داشتند ولی انقلاب اسلامی در سایه احیای اسلام ناب محمدی (ص) موجب عزت و سرافرازی مردم مسلمان ایران در عرصه‌های مختلف شد.

فارس: نقش آرمان‌های والای انقلاب اسلامی در انقلاب‌های مردمی در کشورهای مسلمان منطقه را تا چه اندازه می‌دانید، آیا انقلاب اسلامی ایران الگوی این انقلاب‌ها به شمار می‌آید؟

راستی: پیشرفت‌‌های همه جانبه ایران در عرصه‌‌های مختلف و نیز عزت و اقتدار و عظمت کنونی ایران در منطقه و جهان به واسطه تحقق دخالت دین در اجتماع و سیاست است و به جرأت می‌توان گفت که جمهوری اسلامی عزت و اقتدار مسلمانان را به آنان بازگرداند.

حفظ وحدت و انسجام اسلامی در بین مسلمانان مهم‌ترین ابزار در برابر توطئه‌های دشمنان است و باید بیش از پیش   مسلمانان در این خصوص توجه کنند.

بیداری اسلامی در منطقه و به زیر کشیدن دیکتاتورها و مزدوران آمریکا و صهیونیسم جهانی نمونه بارزی از الگودهی فرهنگی و معنوی انقلاب اسلامی ایران در بین ملت‌های مسلمان منطقه است.

همه ملت‌‌ها دیدند که امام خمینی (ره) دوباره اسلام را زنده کرد و حرکتی سیاسی و اجتماعی را در سراسر جهان به جریان انداخت که هم‌‌اکنون شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌‌ها و حرکات خداجویانه در نقاط مختلف جهان از جمله کشورهای اسلامی هستیم.

ما الان در جهان اسلام یک تحول ارزشمند را می‌بینیم و به سمت تشکیل امت واحده و تعالی روزافزون اسلام و مسلمین پیش می‌رویم و بدون شک حفظ وحدت و انسجام اقوام و مذاهب اسلامی در حرکت با شتاب‌تر در این خصوص بسیار مؤثر است.

فارس: به عنوان سوال آخر، تحریم و توطئه‌های دشمنان نظام تا چه اندازه می‌تواند بر مردم و نظام اسلامی مؤثر باشد؟

راستی: مبنا و اساس انقلاب ما بر آموزه‌های دین مبین اسلام استوار است و این امر موجب سرافرازی و سربلندی آن تا عصر حاضر شده است چرا که دین اسلام جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه و دین الهی بوده و همواره پشتیبان حق و حقیقت است و با باطل در ستیز می‌باشد.

مستکبران و استعمارگران همواره با نقشه‌ها و توطئه‌های شوم خویش و به وسیله مزدوران خود در کشورهای اسلامی، مانع شکل‌گیری وحدت سیاسی جوامع مسلمان شده و با مطرح ساختن فرقه‌های ساختگی، به ستیز با اندیشه و ایدئولوژی اسلامی برآمده‌اند اما همواره با شکست‌های فاحشی مواجه شده‌اند.

به لطف خداوند متعال، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، بار دیگر اندیشه تقریب بین مذاهب و وحدت سیاسی جوامع اسلامی را احیا کرد و با دعوت همه مسلمانان به اتحاد، سربلندی و عزّت مؤمنان را در جهان فراهم آورد.

در پایان باید گفت فقط با وحدت و همبستگی می‌توان در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرد و ملت عزتمند ایران اسلامی این مهم را در طول عمر با برکت نظام اسلامی به جهانیان ثابت کرده‌اند و نه تنها تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام موجب یأس و عقب‌ماندگی مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی نشده است بلکه روحیه خودباوری و عزت‌طلبی را در بین آنان دوچندان کرده‌ است.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول