اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی نایب رئیس شبکه خانه‌های صنعت و معدن ایران

راهکارهای مقابله با تحریم‌های اقتصادی ایران ارائه شد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شبکه خانه‌های صنعت، معدن و تجارت ایران راهکارهای مقابله با تحریم‌های اقتصادی را ارائه داد.

راهکارهای مقابله با تحریم‌های اقتصادی ایران ارائه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی خانه صنعت و معدن مازندران، داریوش هندوئی در جلسه خانه صنعت و معدن مازندران تحریم‌ها را فرصت مغتنمی برای صنعتگران و معدن‌داران کشور دانست در صورتی که آن را به عنوان تهدید قلمداد نکنند.

وی گفت: تحریم‌ها ما را وادار به تکیه بر توان داخلی می‌کند و این امر موجب می‌شود استعدادها شکوفا شده و نیازمندی‌ها در داخل تامین شود.

هندوئی اطمینان داد: اگر تحریم‌های 30 ساله نبود به پیشرفت‌های بزرگ نایل نمی‌شدیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: هم‌راستا با تلاش‌های صاحبان بنگاه‌های صنعتی و کارآفرینان، حاکمیت نیز باید همراهی لازم را به خرج دهد و پشتوانه‌های مورد نیاز را فراهم آورد و هم‌افزایی‌های کافی را تدارک ببیند.

وی پیاده‌سازی برنامه‌های جانبی و حمایتی از تولید، حمایت از تجاری‌سازی، نوآوری‌ها، با تکیه بر توان و دانش مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی را در شرایط فعلی یک ضرورت خواند.

هندوئی مقاوم‌سازی هوشمندانه، مستمر بنیان‌های اقتصادی، بازنگری در ساختارهای اقتصادی و مالی، اصلاح سریع سیستم پولی و بانکی کشور و برنامه‌ریزی برای مقابله متناسب با پروژه‌های تحریمی دشمن را خواستار شد.

هندوئی اهتمام به برنامه‌ریزی مداوم برای کاهش اتکا به درآمدهای نفتـی و کاهش آثار آن بر زیرساخت‌های اقتصادی و بودجه‌های جاری و عمرانی را راهکارهای مناسب دیگری برشمرد که بسترهای لازم را به مرور زمان برای مقابله با تهدیدها فراهم می‌کند و پیامدهای آن را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: واقعیت آن است که به حدی از توانمندی داخلی رسیدیم که کمتر محصولی است که امکان ساخت آن در داخل نباشد بنابراین اگرچه همه عواقب تحریم را نمی‌توان برطرف کرد اما نباید هم دغدغه و نگرانی خاصی داشته باشیم.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول