اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر در میناب محقق شد

برگزاری نخستین جشنواره ورزشی ویژه معلولان ذهنی هرمزگان

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره ورزشی ویژه معلولان ذهنی بالای 14 سال استان در مرکز توان‌بخشی آزادگان میناب آغاز به ‌کار کرد.

برگزاری نخستین جشنواره ورزشی ویژه معلولان ذهنی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، در این جشنواره یک روزه که پیش از ظهر امروز با حضور 32 ورزشکار معلول از مراکز غیردولتی سراسر استان برگزار شد، شرکت کنندگان در سه رشته تنیس روی میز، دو و میدانی و طناب‌کشی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان اینکه در هرمزگان 20 مرکز غیردولتی روزانه و شبانه‌روزی وجود دارد افزود: از این تعداد شش مرکز شبانه‌روزی است که شامل سه مرکز معلولان ذهنی، یک مرکز بیماران روانی مزمن و دو مرکز نگه‌داری سالمندان است.

مژگان صابری تعداد مراکز روزانه را هفت مرکز عنوان کرد و ابراز داشت: سه مرکز در شهرستان میناب و چهار مرکز در بندرعباس به صورت غیردولتی و تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در استان هفت مرکز ارائه خدمات در منزل وجود دارد که یک مرکز در شهرستان میناب و چهار مرکز در بندرعباس قرار دارد که با دو تیم سیار برای ویزیت در منزل ویژه بیماران ضایعه نخاعی و پنج تیم ارائه خدمات در منزل ویژه بیماران روانی مزمن است.

صابری با بیان این که هدف مراکز و سازمان بهزیستی ارتقای کیفیت و خدمات به جامعه هدف و معلولان است یادآور شد: نبود مراکز ویژه معلولان در تمام شهرستان‌های استان از مهم‌ترین مشکلات بهزیستی است که در این راستا تلاش کردیم سیاست توان‌بخشی را به سمت ارائه خدمات به درون منازل سوق دهیم که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

وی ادامه داد: از آنجایی که بیشترین تلاش بهزیستی در راستای توانمندسازی افراد معلول در سال‌جاری است، یکی از ورزشکاران معلول مینابی موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شد.

این مسئول افزود: معلولان در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و باید از سوی ارگان‌ها و سازمان‌ها مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی هرمزگان از تدوین طرح ارائه خدمات ویژه بیماران ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی در منزل خبر داد و افزود: اجرای این طرح پس از تأمین اعتبار به صورت جدی پیگیری می‌شود.

صابری با اشاره به برنامه‌های آموزشی بهزیستی و مراکز توان‌بخشی، هدف از اجرای این برنامه‌ها را پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت آنان به ویژه بیماران ضایعه نخاعی که دچار زخم بستر می‌شوند عنوان کرد و افزود: آموزش‌ها سبب کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره ورزشی معلولان نیز در گفت‌و‌گو با فارس هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد شور، نشاط، شادابی و انگیزه در معلولان عنوان کرد.

یوسف جلالی متذکر شد: برنامه‌های ورزشی، تفریحی و فرهنگی از فعالیت‌هایی است که در طول سال برای معلولان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که جشنواره ویژه معلولان ذهنی بالای 14 سال است، اذعان داشت: از 32 ورزشکار معلول شرکت کننده در این جشنواره 22 نفر پسر و 10 نفر دیگر را دختران تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول