اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار مرکزی:

بزرگ‌ترین کارخانه الیاف کتان تایپ‌های تناسیتی در کشور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استان بزرگ‌ترین کارخانه تولید الیاف کتان تایپ‌های تناسیتی کشور با ظرفت 30 هزار تن در سال و همچنین ساختمان جدید دادگستری در شهرستان دلیجان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بزرگ‌ترین کارخانه الیاف کتان تایپ‌های تناسیتی در کشور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، استاندار مرکزی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح چند پروژه‌ مهم در دلیجان با اشاره به عمیق اندیشه حضرت امام (ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی گفت: بیداری اسلامی در کشورهایی مانند یمن، لیبی، بحرین، مصر، تونس و ... و حرکت‌های ضد استکباری و ضد سرمایه‌داری منطقه علیه نظام‌های دیکتاتوری و جنبش‌های جهانی الگو گرفته از انقلاب اسلامی است که امام (ره) آن را نوید داده بود.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد اظهار داشت: بعد از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با تمام تهدیدات، تحریم‌ها، ترور‌ها و جنایت‌ها که دشمنان علیه جمهوری اسلامی انجام دادند، نه تنها نتوانستند جلوی حرکت شتابان انقلاب را بگیرند، بلکه با همت و تلاش دانشمندان جوان و با استعداد کشور، انقلاب اسلامی توانست به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابد که حیرت جهانیان را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران امید و خودباوری را در قلب ملت زنده کرد و مردم با تکیه بر اعتقادات و با رهبری امام راحل جلوی استکبار ایستادند، افزود: تحریم‌های جدید غرب علیه ایران از زمان جنگ جهانی دوم به بعد بی‌سابقه است و مسلما دشمنان انقلاب اسلامی با تفکر حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی مشکل دارند و تمام ترس و هراس آنها، گسترش اسلام و تفکر ایران اسلامی است که می‌تواند ریشه استکبار را بخشکاند.

استاندار مرکزی اقتدار و عظمت ایران اسلامی و فتح قله‌های پیشرفت و ترقی در حوزه‌های مختلف در 33 سال عمر با برکت انقلاب با وجود دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان را حاصل اراده، توکل و اخلاص مردم غیور ایران دانست و افزود: ملت بزرگ ایران با پیروی از ولایت فقیه در این مدت وفاداری خود را به انقلاب اسلامی ثابت کرده و برای استقلال و آزادی کشور از جان و مال خود مایه می‌گذارد.

شعبانی فرد با اشاره راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند بیان کرد: مردم ایران با شور و نشاط و با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر وفاداری خود به انقلاب و رهبری را به منصه ظهور خواهند گذاشت و دشمنان را وادار به باور ایرانی قدرتمند خواهند کرد.

ساختمان دادگستری شهرستان دلیجان با یک هزار و 100 مترمربع مساحت و یک‌هزار و 550 مترمربع زیربنا که در مرکز شهر دلیجان بنا شده، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همچنین فاز اول شرکت نساجی آسیا به عنوان بزرگترین تولید کننده الیاف پلی‌استر، کتان، تایپ‌های تناسیتی و پلی‌پروپیلن در ایران با ظرفیت تولیدی 30 هزار تن در سال توسط استاندار در شهرک صنعتی دلیجان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این کارخانه که یکی از زیرمجموعه‌های گروه تولیدی صنعتی آسیا است و با هدف تولید انواع الیاف مصنوعی پایه‌گذاری شده است در زمینی به مساحت 70 هزار مترمربع و زیربنای 19 هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری بالغ بر 7 میلیون یورو و 145 میلیارد ریال مجموعا به ارزش 260 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت به بهره‌برداری رسید.

این کارخانه می‌تواند نیاز کارخانجات تولید نخ، پارچه، پتو، موکت، نان و کالای خواب و سایر صنایع وابسته به صنایع نساجی را برطرف کند و با تولید خود به عنوان مواد اولیه سالیانه از خروج 80 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول