اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

مرغداری گوشتی رودبار افتتاح شد

خبرگزاری فارس: یک واحد مرغداری گوشتی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در رودبار به بهره‌برداری رسید.

مرغداری گوشتی رودبار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان عصر امروز در جریان افتتاح واحد مذکور، اظهار داشت: واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 23 هزار قطعه در جمشیدآباد رودبار افتتاح شد.

تیمور رنگیدن ادامه داد: این واحد تولیدی با دارا بودن سالن دو طبقه در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع احداث شده است.

وی اضافه کرد: بالغ بر 235 میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد این واحد تولیدی اختصاص یافته و چهار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

مسئول کمیته روستایی و عشایری دهه فجر رودبار، بیان داشت: دستاوردهای جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر روند روبه رشدی به خود گرفته است.

وی، ایجاد استخرهای ذخیره آب کشاورزی برای توسعه باغ‌ها و اراضی را از جمله اقدام‌های جهاد کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: تا کنون 18 استخر ذخیره آب کشاورزی در مناطق مختلف رودبار احداث شده است.

رنگیدن، انجام پروژه خط انتقال آب کشاورزی به اراضی را از دیگر اقدام‌های انجام شده برای توسعه امورات کشاورزی ذکر کرد و ابراز داشت: تاکنون بیش از 90 کیلومتر لوله‌گذاری پلی اتیلین برای انتقال آب کشاورزی به اراضی و باغ‌های شهرستان انجام گرفته است.

وی، احداث ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی را از دیگر اقدام‌های جهاد کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: احداث ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در روستاهای پارودبار، دولت‌آباد و علی‌آباد از جمله پروژه‌های انجام شده و در دست اجرای جهاد کشاورزی رودبار است.

این مسئول، از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی اجرای پروژه ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی علی‌آباد خبر داد و تصریح کرد: تا کنون بالغ بر 50 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

وی، ایجاد کانال‌های بتنی و زهکشی اراضی کشاورزی را از دیگر اقدام‌های انجام شده برای توسعه اراضی و محصولات کشاورزی عنوان کرد و اذعان داشت: این پروژه در روستای شمام رستم‌آباد، میان‌لات و رودآباد بخش رحمت‌آباد و بلوکات به اجرا در آمده است.

به گفته رنگیدن، اجرای پروژه کانال بتنی و زهکشی اراضی بالغ بر 15 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

وی، اجرای این پروژه‌ها را از دستاوردهای انقلاب قلمداد کرد و یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی اجرای این پروژه‌ها برای توسعه کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول