اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری همدان:

36 پروژه عمرانی در همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری استان همدان گفت: در دهه فجر 32 پروژه عمرانی در حوزه راه و ترابری افتتاح و چهار پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

36 پروژه عمرانی در همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

سیدکمال‌الدین میرجعفریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در دهه فجر چهار پروژه‌ عمرانی با اعتبار 48 میلیارد و 500 میلیون ریال کلنگ‌زنی و 32 پروژه نیز با اعتبار 488 میلیارد و 650 میلیون ریال افتتاح می‌شود.

وی افزود: پروژه احداث زیرگذر حاجی‌آباد در محور ملایر- همدان با چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در شهرستان ملایر کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیر کل راه و ترابری استان همدان بیان داشت: احداث زیرگذر آبرومند در محور همدان- اسدآباد با اعتبار هفت میلیارد ریال، ساماندهی تقاطع غیر همسطح شهرک صنعتی بهاران با 30 میلیارد ریال در شهرستان بهار و احداث زیرگذر بادخوره با هفت میلیارد ریال اعتبار نیز در شهرستان اسدآباد کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به 32 طرح قابل افتتاح نیز عنوان کرد: این طرح‌ها شامل احداث یک بزرگراه، دو راه اصلی، بهسازی و آسفالت 17 راه روستایی، ایجاد پنج سیستم روشنایی در راه‌ها، ایجاد دو تقاطع همسطح و غیر همسطح، احداث چهار پل و زیرگذر و احداث یک راهدارخانه است.

میرجعفریان به پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح در دهه فجر اشاره کرد و گفت: در شهر همدان بهسازی محور قهاوند، کمیجان با اعتبار 25 میلیارد ریال با هشت کیلومتر تعریض، بهسازی و آسفالت راه روستایی علی‌آباد آق‌حصار با اعتبار هفت میلیارد ریال با 5.5 کیلومتر زیرسازی و آسفالت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: عملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی رزج با اعتبار 11 میلیارد ریال به طول هشت کیلومتر و بهسازی و آسفالت راه روستایی امزاجرد با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال به طول 2.5 کیلومتر در شهر همدان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و ترابری استان همدان تصریح کرد: همچنین سیستم روشنایی محور همدان- ملایر با احداث روشنایی به طول سه کیلومتر از میدان امام حسن تا پل آبشینه با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال، بهسازی و آسفالت راه روستایی خماجین، جاده قهاوند کوزره با اعتبار 600 میلیون ریال و بهسازی و آسفالت راه روستایی قشلاق علیا و سفلی، جاده قهاوند کوزره با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهر همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در شهرستان ملایر نیز محور ملایر، توره با اعتبار 300 میلیارد ریال که در سال 87 شروع شده بود با افتتاح کامل مسیر به طول 31 کیلومتر و عرض 11 متر و آسفالت 10.4 متر به بهره‌برداری می‌رسد.

میرجعفریان اظهار کرد: احداث پل و تقاطع غیر همسطح بهشت هاجر با اعتبار 45 میلیارد ریال و ساماندهی تقاطع آورزمان، بروجرد، سیستم روشنایی محور پیرمیشان قطعه نخست به طول سه کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال و احداث پل کنار‌گذر علی‌آباد با اعتبار سه میلیارد ریال با سه دهنه پل پنج متری به طول 12 متر و 800 متر اصلاح مسیر در شهرستان ملایر از دیگر پروژه‌ها است.

وی از دیگر طرح‌های شهرستان ملایر را احداث زیرگذر خواند و افزود: زیرگذر الفاوت با اعتبار یک میلیارد و 850 میلیون ریال به طول 22 متر و زیرگذر نازول با اعتبار 2 میلیارد و 650 میلیون ریال به طول 32 متر افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و ترابری استان همدان یکی دیگر از طرح های قابل افتتاح شهرستان ملایر را بهسازی و آسفالت راه روستایی کهریز توسک به طول 2.2 کیلومتر با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خواند که در سال 88 عملیات آن آغاز شده بود.

وی ادامه داد: در شهرستان نهاوند نیز بهسازی و آسفالت راه روستایی مهین آباد با اعتبار 2 میلیارد ریال به طول دو کیلومتر و سیستم روشنایی دهفول با اعتبار 600 میلیون ریال به طول یک کیلومتر به بهره‌برداری می رسد.

میرجعفریان به اقدامات انجام شده در شهرستان تویسرکان اشاره کرد و بیان داشت: بهسازی و آسفالت راه روستایی کنجوران با 10 میلیارد ریال اعتبار به طول 7.5 کیلومتر و بهسازی و آسفالت راه روستایی سگاوی با اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون ریال به طول 1.5 کیلومتر در تویسرکان به بهره‌برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: بهسازی محور اسدآباد، آجین، سنقر با اعتبار 15 میلیارد ریال با 4.2 کیلومتر ارتقای راه فرعی به اصلی تعریض به عرض نهایی 13 متر و سیستم روشنایی اسدآباد، جنت‌آباد با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به طول 4.2 کیلومتر در شهرستان اسدآباد افتتاح می شود.

مدیر کل راه و ترابری استان همدان اضافه کرد: پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان بهار نیز شامل بهسازی و آسفالت راه روستایی کوشک‌آباد با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال به طول سه کیلومتر و احداث زیرگذر میدان دام با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی گفت: بهسازی و آسفالت راه روستایی کسلانقیه با اعتبار 4 میلیارد و 600 میلیون به طول 3 کیلومتر، سیستم روشنایی پیچ شاوه با اعتبار 600 میلیون ریال به طول 900 متر، بهسازی و آسفالت راه روستایی دار قشلاق، کلیک با اعتبار 5 میلیارد و 700 میلیون ریال به طول شش کیلومتر و بهسازی و آسفالت راه روستایی سرخاب، آقداش با اعتبار 9 میلیارد ریال به طول 9 کیلومتر در شهرستان کبودراهنگ به بهره‌برداری خواهد رسید.

میرجعفریان اظهار کرد: در شهرستان رزن نیز بهسازی و آسفالت راه روستایی یارمچه باغ با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون به طول دو کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه روستایی بهکندان با اعتبار 2 میلیارد ریال به طول 2.2 کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه روستایی خمیگان با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال به طول 2 کیلومتر و بهسازی و آسفالت راه روستایی حسن‌آباد، سلطان‌آباد با اعتبار 2 میلیارد و 400 میلیون ریال به طول 1.7 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راهدارخانه تجرک با اعتبار 4 میلیارد و 600 میلیون ریال با مساحت یک هزار و 313 متر مربع شامل 440 متر ساختمان، 288 متر انبار نمک، 35 متر انبار سوخت، 550 متر آشیانه نیز در شهرستان فامنین افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول