اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سازمان تبلیغات اسلامی فارس صورت گرفت

برگزاری همایش بزرگ علمای شیعه و سنی در اوز

خبرگزاری فارس: از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس همایش بزرگ علمای شیعه و سنی این استان در شهر اوز برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ علمای شیعه و سنی در اوز

به گزارش خبرگزاری فارس از اوز، در این همایش که بعد از ظهر امروز برگزار شد، افزون بر 300 نفر از روحانیان، اساتید و فرهیختگان شیعه و سنی از سراسر استان فارس شرکت داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در این همایش اظهار داشت: به مناسبت سی‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با هفته وحدت و سالگرد میلاد فخر کائنات حضرت محمد (ص) نشست مشترک علما برگزار شده است.

ولی‌الله محمودی نژاد افزود: با این نشست سعی می‌شود تا بار دیگر واژه الهی وحدت به منصه ظهور گذارده شود و در این مقطع بیداری اسلامی کج‌اندیشان یاوه‌سرا به خاموشی ابدی کشانده شوند.

وی همچنین گفت: وحدت شیعه و سنی در لارستان فارس موجب مسرت مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در فارس است و از همگی انتظار داریم در تداوم و استحکام این وحدت کوشا باشند.

این مسئول در پایان گفت: صدای تفرقه از هر حنجره‌ای به در آید صدای شیطان است.

در ادامه این همایش محمدیوسف وخشوری از مدرسان و علمای اهل سنت جنوب فارس نیز ابراز داشت: انسجام و وحدت آسان به‌دست نیامده است و نباید آن را آسان از دست بدهیم.

وی اضافه کرد: حفظ و تحکیم وحدت شیعه و سنی در جنوب فارس و حتی سراسر ایران یک وظیفه دینی است و همگی باید در راه انجام آن کوشا باشند.

وخشوری در پایان بیان کرد: پرهیز از افراط و تفریط و داشتن اعتدال و میانه‌روی که در اسلام بسیار مورد توجه است، باید سرلوحه کارها  قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید مسئولان واقع‌نگر باشند و انعطاف‌پذیری و بالابردن ظرفیت پذیرش عقاید و آرای دیگران بر هر دو گروه لازم و واجب است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش با اشاره به نقش روحانیان در حفظ وحدت و انسجام مسلمانان گفت: نشانه بارز آن وحدت بین شیعه و سنی در منطقه لارستان بوده که روحانیان به‌ویژه آیت‌الله عبدالعلی آیت‌الهی امام جمعه لار در این راه پیشقدم است.

آیت‌الله احمد بهشتی افزود: در اسلام آن‌قدر مسائل مشترک وجود دارد که نیازی به مراجعه به مسائل جزیی و اختلاف برانگیز نداریم.

محمد افتخاری از روحانیان مجمع تقریب مذاهب نیز با بیان اینکه وحدت و همدلی اسلامی یکی از برنامه‌های راهبردی ایران بعد از انقلاب اسلامی مورد توجه است، تصریح کرد: با تاکیدات حضرت امام (ره) وحدت در عرصه‌های مختلف سیاست‌گذاری داخلی و بین‌المللی وارد شد.

وی بهترین عناصر را مدارا، خویشتن‌داری و توجه به مشترکات فکری و علمی میان مسلمانان دانست.

سخنران پایانی این همایش، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان فارس بود که به سابقه وحدت شیعه و سنی و کسانی‌که در این مورد فعالیت داشته‌اند پرداخت و ابراز داشت: وحدت مسیر طولانی و پر افت و خیزی دارد و ما باید با ظرافت‌های دقیق مسیر را سربلند طی کنیم.

حجت‌الاسلام عبدالرسول بینازاده اظهار داشت: هر ساله همایش وحدت برگزار می‌شود که در نوع خود لازم و مفید است اما وحدت منحصر به این همایش‌ها نیست بلکه باید عالمان، مسئولان و برادران اهل تشیع و تسنن رو در رو و با یکدیگر باشند تا بدانند اختلافی نیست که دشمن آن را بزرگ می‌کند.

بینازاده در ادامه گفت: من با علمای تسنن بسیار نشست و برخاست داشته‌ام و آنان را انسان‌های مخلص و دین‌باور یافتم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز در ادامه وحدت شیعه و سنی در این شهرستان را پاس داشت و گفت: مردم ما متدین و راست‌کردار هستند و تاکنون هیچ اختلافی بین شیعه و سنی در این منطقه وسیع وجود نداشته و باید با بصیرت و تابعیت از مقام معظم رهبری این وحدت را حفظ کنیم و اجازه ندهیم تا هیچ‌کس در این وحدت مستحکم خللی وارد کند.

در این همایش مدیرکل سیاسی استانداری فارس و سایر مقامات و گروهی از مردم و روحانیان و مسئولان شهرستان‌های شیراز، لارستان، خنج، گراش، لامرد، مهر، اوز و سایر شهرستان‌ها و بخش‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول