اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی مطرح کرد

برخورد با تغییردهندگان کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با تغییردهندگان کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی اعم از زراعی و باغی برخورد قانونی می‌شود.

برخورد با تغییردهندگان کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، ابوالفضل یاوری با اشاره به تشکیل اکیپ‌های دهگردشی در مناطق مختلف استان اظهار داشت: این اکیپ‌ها در جهت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و حمایت از بخش کشاورزی تشکیل شده است.

وی ایجاد ثبات و امکان توسعه پایدار در بخش کشاورزی و جلوگیری از سودجویی و واسطه‌گری در زمینه تغییر کاربری غیر مجاز ،در مدیریت امور اراضی و جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه را از دیگر اهداف تشکیل این اکیپ‌ها عنوان کرد.

یاوری افزود: هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز و ساخت و سازهایی که فاقد مجوز از دبیرخانه کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی باشد را شناسایی و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکید‌های رئیس کل دادگستری استان، رئیس شورای حفاظت از بیت‌المال و امور اراضی و همچنین دادستان عمومی و انقلاب اسلامی خراسان شمالی، مجموعه سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان و شهرستان‌ها امر نظارت بر حفظ کاربری اراضی کشاورزی را با دقت و حساسیت ویژه‌ای پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تغییر کاربری‌هایی که به طور ناخواسته و ناآگاهانه و به صورت غیر مجاز در اراضی زراعی و باغ‌های استان در سنوات گذشته صورت گرفته، به صورت ملموس به مسیر توسعه بخش کشاورزی استان آسیب وارد کرده و برنامه‌ریزان امر توسعه بخش را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

وی اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های دولت و برنامه‌های اجرایی این سازمان در روند دستیابی به توسعه پایدار، مدیریت امور اراضی با همکاری نیروهای قضایی و انتظامی استان و با جدا کردن حساب بهره‌برداران واقعی از دلالان و زمین‌خواران، با تمام متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهد کرد.

یاوری تشخیص ضرورت تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ‌ها را بر عهده سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: تقاضای افرادی که درخواست تغییر کاربری می‌دهند بر اساس مفاد آیین‌نامه‌های قانونی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و با طرح در کمیسیون مربوطه در صورت تشخیص ضرورت، مجوز لازم صادر خواهد شد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول