اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت معاونت دانشجویی صورت می‌گیرد

برگزاری همایش نسیم نیکوکاری در دانشگاه شهید چمران اهواز

خبرگزاری فارس: همایش نسیم نیکوکاری به همت معاونت دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور اعضای هیئت علمی به منظور برگزار شد.

برگزاری همایش نسیم نیکوکاری در دانشگاه شهید چمران اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ظهر امروز در این همایش اظهار داشت: علم‌آموزی به طور طبیعی مشکلات و دشواری‌هایی همراه دارد و بدون زحمت، فقر و غربت حاصل نمی‌شود.

وی افزود: اساساً سنت الهی است که برای کسب علم و دانش باید رنج برد و زحمت کشید و باید در انتقال این مطلب به فرزندان دانشجو کار کنیم.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه دانشجو و طلبه باید بدانند که به دست آوردن هر چیز یا موفقیت در مدت زمان کوتاه و اصطلاحاً یک شبه، ثبات و پایداری نخواهد داشت، تصریح کرد: در عبادت، علم و طاعت یک شبه چیزی به دست‌ نمی‌آید و نیاز به سال‌ها رنج و زحمت و مرارت دارد.

شفیعی بر یاری فرزندان از سوی والدین در مسیر تحصیل و علم‌آموزی تأکید کرد و گفت: ایجاد انگیزه علم‌جویی در جوانان مهم‌ترین کمکی است که باید از سوی والدین و مسئولان امر تعلیم و تربیت صورت گیرد.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان تأکید کرد: دستگیری از دانشجویان بی‌بضاعت کاری بزرگ و بسیار ارزشمند است، می‌توان برخی از مشکلات و موانع پیش روی دانشجویان را با هم‌دلی رفع کرد، در عین حال که به فرزندان دانشجوی خود یاد می‌دهیم علم‌آموزی تلاش و زحمت دارد،‌ باید آنها را در این مسیر حمایت کنیم، البته بهتر است این حمایت‌ها پنهان باشند، به ویژه آنکه این حمایت پنهان از سوی معلم به شاگرد است.

وی افزود: در دانشگاه فرزندانی داریم که باید به طور آبرومند و نامحسوس آن‌ها را کمک کنیم، چه بسا از میان همین دانشجویان، ‌افرادی ظهور کرده‌اند که مایه مباهات و افتخار دانشگاه شده‌اند.

شفیعی به فعالیت صندوق قرض‌الحسنه حمایت از دانشجویان بی‌بضاعت در دانشگاه شهید چمران اشاره کرد و اظهار داشت: این کار با حفظ حرمت دانشجو در کمال اختفا و استتار انجام می‌شود، تلاش این است که مسئله کمک به دانشجویان در فضای عمومی دانشگاه مطرح نشود، این اقدام باید به‌ گونه‌ای انجام شود که کرامت دانشجو، دانشگاه و محیط علمی با تمام وجود حفظ شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز تأکید کرد: برگزاری همایش نسیم نیکوکاری در واقع به این منظور بوده که همکاری و همراهی‌ها برای کمک به دانشجویان هم‌چنان استمرار پیدا کند و به تناسب شرایط اقتصادی و نیازها، میزان حمایت‌ها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/صا20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول