اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

وضعیت ظرفیت خوابگاهی در بیرجند مطلوب است

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند وضعیت ظرفیت خوابگاهی در شهر بیرجند را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: راه‌اندازی خوابگاه‌های خودگردان بخش خصوصی تا حدودی مشکلات تامین مسکن برای دانشجویان را برطرف کرد.

وضعیت ظرفیت خوابگاهی در بیرجند مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف عصر امروز در مراسم افتتاح خوابگاه دانشجویی عفت که توسط بخش خصوصی آماده‌سازی شده است، اظهار داشت: در حالی امروز ظرفیت فضاهای خوابگاهی در سطح شهر بیرجند مطلوب است که تا سه سال پیش مشکلات زیادی در این بخش وجود داشت.

وی نبود نظارت بر خوابگاه‌ها و نامناسب بودن فضاهای خوابگاهی برای دانشجویان را از جمله مشکلات این بخش در گذشته دانست و گفت: با ورود بخش خصوصی برای تامین خوابگاه دانشجویان تا حدودی این مشکلات برطرف شده است.

فرماندار بیرجند افزود: تا چند سال پیش دانشجویان غیربومی که برای تحصیل به دانشگاه‌های بیرجند مراجعت می‌کردند در وضعیت نامطلوبی زندگی دانشجویی تشکیل می‌دادند که این وضعیت درشان شهر فرهنگی بیرجند نیز نبود ولی امروزه شرایط تا حدودی در این بخش مطلوب شده است.

* خوابگاه‌های خودگردان فرصتی برای حل مشکل مسکن دانشجویان

قاسم‌زاده نداف راه‌اندازی خوابگاه‌های خودگردان را یک فرصت مناسب برای حل مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: یک فرصت در خوابگاه‌های خودگردان ایجاد شده است تا کمبود ظرفیت را در این بخش جبران کنیم.

وی ادامه داد: امروز ما مجهزترین خوابگاه‌های دانشجویی را در نزدیک‌ترین مکان به دانشگاه‌ها در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم و دانشجو در این ارتباط حق انتخاب پیدا می‌کند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه بیرجند یکی از شهرهای دانشگاهی ایران است، گفت: از هر 10 نفر جمعیت بیرجند یک نفر دانشگاهی است و این عامل افتخار و عزت برای این منطقه است.

قاسم‌زاده نداف از مدیران بخش خصوصی خوابگاه‌های دانشجویی خواست که مشکل دسترسی دانشجویان خوابگاهی به اینترنت و کامپیوتر را نیز حل کنند.

خوابگاه دانشجویی عفت که امروز فاز دوم آن افتتاح شد در هشت طبقه و در زیربنایی به وسعت 3 هزار و 600 متر ساخته شده که اعتباری معادل یک میلیارد و 600 میلیون ریال صرف ساخت و تجهیز این مجموعه شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول