اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد

رشد 143 درصدی فضای فیزیکی دانشگاه بیرجند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بیرجند از رشد 143 درصدی فضای فیزیکی دانشگاه بیرجند از سال 84 تاکنون خبر داد و گفت: در آغاز دولت نهم این دانشگاه از 70 هزار و 89 متر مربع فضای فیزیکی برخوردار بوده است که در حال حاضر این رقم به 170 هزار و 211 متر مربع افزایش یافته است.

رشد 143 درصدی فضای فیزیکی دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه‌فجر برگزار شده بود به بیان مهم‌ترین پیشرفت‌های این مجموعه دانشگاهی در طول دولت نهم و دهم پرداخت.

وی از رشد 130 درصدی تعداد دانشجویان این دانشگاه در این مدت خبر داد و اظهار داشت: در سال 84 تعداد دانشجویان این دانشگاه تنها 5 هزار و 90 دانشجو بوده که این رقم امروز به 11 هزار و 688 دانشجو در مقاطع مختلف رسیده است.

*250 کد رشته در دانشگاه بیرجند فعال است

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در سال 84 تنها 91 کد رشته در این دانشگاه فعال بوده است، افزود: امسال این رقم با رشد 175 درصدی به 250 کد رشته مختلف در دانشگاه ارتقا یافته است.

میری به رشد رشته‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: در سال 84 تنها 18 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی فعال بوده که این تعداد امسال با رشد بیش از 500 درصدی به 122 رشته رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در مقطع دکتری نیز این دانشگاه در سال 84 هیچ رشته و دانشجویی نداشته ولی امسال 14 رشته در مقطع دکتری دانشجو پذیرش کرده است.

رئیس دانشگاه بیرجند به رشد کیفی دانشجویان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 84 تعداد دانشجویان راه یافته به مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه بالغ بر 160 نفر بوده که امسال با رشد 250 درصد به رقمی معادل 560 نفر رسیده است.

میری افزود: همچنین در بخش پژوهش نیز در این سال‌ها ما شاهد پیشرفت زیادی در میان پژوهشگران این دانشگاه بودیم چرا که در سال 84 تنها 102 مورد مقاله ارائه شده در کنفرانس‌های مختلف از این دانشگاه بوده است.

وی ادامه داد: این رقم در سال جاری با رشد 341 درصدی به 450 مورد مقاله ارائه شده در کنفرانس‌های مختلف رسیده است.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: همچنین تعداد دانشکده‌های این دانشگاه در مدت مذکور از پنج به 12 دانشکده رسیده که رشد 120 درصدی را نشان می‌دهد.

میری ادامه داد: همچنین تعداد استادیار به بالا در دانشگاه از 77 نفر به 184 نفر در سال جاری ارتقا یافته است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول