اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی بیرجند خبر داد

اجرای عملیات تسطیح مزارع در 320 هکتار بیرجند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی بیرجند از در دست اجرا بودن عملیات تسطیح مزارع در 320 هکتار از اراضی شهرستان بیرجند در سال 90 خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در روستاهای شوکت‌آباد، حسین‌آباد و علی‌آباد در دست اجرا است.

اجرای عملیات تسطیح مزارع در 320 هکتار بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی نوفرستی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی روستای کاخک از توابع بخش خوسف تسطیح مزارع کشاورزی را راه‌حلی برای کاهش مصرف آن عنوان کرد.

وی به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه در سطح 30 هکتار از اراضی کشاورزی این روستا انجام شده است که هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیون تومان در سال 90 به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی بیرجند اظهار داشت: ‌برای اجرای این پروژه در سطح 30 هکتار از اراضی این روستا 2.5 کیلومتر جاده بین مزارع ایجاد شده همچنین چهار کیلومتر نیز عملیات لوله‌گذاری انجام شده است.

نوفرستی از بهره‌مندی بیش از 40 خانوار این روستا از این پروژه خبر داد و گفت: به صورت تقریبی در حال حاضر بیش از 200 نفر از این پروژه در این منطقه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: 24 هکتار از این اراضی به زیر کشت گندم و جو رفته است همچنین در اجرای این پروژه 2 هزار و 200 متر لوله هیدروفیکس به کار رفته شده است.

 

*تسطیح اراضی سبب صرفه‌جویی در آب می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی بیرجند استفاده بهتر از منابع آب و خاک و صرفه‌جویی در منابع آبی را از دلایل اصلی اهمیت اجرای پروژه‌های تسطیح مزارع در روستاها عنوان کرد و گفت: همچنین اجرای تسطیح برای 20 هکتار دیگر از اراضی این روستا برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

نوفرستی از اختصاص اعتباری معادل 100 میلیون تومان برای ادامه این پروژه‌ها در این روستا خبر داد و تصریح کرد: برای ادامه این پروژه در کاخک نیاز به 2 هزار و 650 متر احداث جاده بین مزارع است.

وی از کشاورزان خواست که در راستای اجرای طرح‌های تسطیح اراضی همکاری کنند تا از منابع آب و خاک روستاها در راستای تولید و بهره‌وری بیشتر استفاده شود.

 

*تولید علوفه یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است

رئیس جهاد کشاورزی بیرجند تولید علوفه در بیرجند را یکی از اولویت‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: در راستای این هدف بیش از 10 هکتار برای تولید ذرت علوفه‌ای اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول