اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار بیرجند انجام شد

افتتاح چند پروژه عمرانی و خدماتی در بیرجند

خبرگزاری فارس: در پنجمین روز از دهه فجر هم‌زمان با افتتاح مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) روستای دستگرد از توابع بخش مرکزی بیرجند چند پروژه عمرانی و خدماتی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح چند پروژه عمرانی و خدماتی در بیرجند

به گزارش خبر گزاری فارس از بیرجند، عصر امروز مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای دستگرد با حضور فرماندار بیرجند و معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید.

فرماندار بیرجند در این مراسم با اشاره به افتتاح این مسجد اظهار داشت: این مسجد مقدمه‌ای برای توسعه هر چه بیشتر دستگرد در آینده نزدیک است.

محمدعلی قاسم‌زاده‌نداف دستگرد را به عنوان یک الگو برای سایر روستاها مطرح کرد و افزود: روستای دستگرد جزو روستاهای طرح هادی بوده و دارای جمعیت 2 هزار نفری است.

وی ادامه داد: با دادن زمین و ساخت و سازهای جدید، جمعیت این منطقه افزایش هم خواهد یافت و انتظار می‌رود که در آینده نزدیک به 5 هزار نفر برسد.

فرماندار بیرجند اضافه کرد: با توجه به افزایش روز افزون جمعیت این روستا و نزدیکی آن به مرکز شهرستان، امید می‌رود که این روستا به زودی به شهرستان بیرجند الحاق شود.

*ساخت پایگاه بسیج، خانه عالِم و دارالشفاء در آینده نزدیک

عضو هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای دستگرد نیز در این مراسم با اشاره به هزینه 436 میلیون تومانی برای ساخت این مسجد اظهار داشت: از این میزان، سهم عمده که بالغ بر 417 میلیون و 500 هزار تومان است، از کمک‌های مردمی تأمین شده است.

علیرضا خسروی افزود: 12 میلیون و 200 هزار تومان از فرمانداری و استانداری، 2 میلیون تومان از دهیاری، 2 میلیون تومان از اوقاف و 2 میلیون تومان هم از حساب شخصی فرمانداران فعلی و قبلی بیرجند به این مسجد کمک مالی شده است.

وی مساحت زمین در نظر گرفته شده برای ساخت این مسجد را 2 هزار و 150 مترمربع دانست و افزود: از این میزان 1600 مترمربع زیربنای خود مسجد است.

عضو هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ادامه داد: کمک مردم برای ساخت این مسجد بسیار چشمگیر بوده است.

خسروی اضافه کرد: زمین در نظر گرفته شده برای مسجد، از سوی سه مالک آن اهداء شده و آجرهای لازم نیز از کوره‌های آجرپزی دستگرد تأمین شده است.

وی با اشاره به زمین 350 متری موجود در ضلع شمالی مسجد ابراز داشت: از این زمین در آینده برای ساخت پایگاه بسیج، خانه عالِم و دارالشفاء استفاده می‌شود.

عضو هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) افزود: قول کمک‌های مالی از سوی بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند به مبالغ 20 و 50 میلیون تومان در صورت ساخت پایگاه بسیج و خانه عالِم داده شده است، که امیدواریم با آغاز عملیات ساخت آنها به این قول‌ها عمل شود.

در پایان این مراسم از حاج حسین دستگردی که از خیرین کمک ‌کننده به ساخت این مسجد به شمار می‌رود، تجلیل به عمل آمد.

*افتتاح دهیاری روستای کلاته بجدی

فرماندار بیرجند و معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خراسان‌جنوبی هم‌چنین ظهر امروز با حضور در روستای کلاته بجدی، دهیاری این روستا را که اعتباری بالغ بر 12 میلیون تومان صرف ساخت آن شده است را افتتاح کردند.

فرماندار بیرجند در روستای کلاته بجدی بر گازکشی سریع‌تر این روستا که فاصله آن با شهرستان بیرجند کمتر از 15 کیلومتر است تأکید کرد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول