اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مرکزی:

کمیت و کیفیت در محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی‌ و امنیتی استاندار مرکزی گفت: در تولید محصولات کشاورزی توجه به دو بعد کمی و کیفی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کمیت و کیفیت در محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ابوالقاسم نصراللهی بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش ملی حبوبات که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار می‌شود، اظهار داشت: تولید محصولات کشاورزی در شرایطی که امنیت غذایی حرف اول را در استقلال کشور می‌زند از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: امروز امنیت غذایی برای ایران اسلامی دارای جایگاه بسیار بالایی است که باید برای بهبود هر چه بهتر این وضعیت در کشور و استان تلاش کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با بیان اینکه کیفیت‌بخشی، اصلاح و ارتقای الگوی تغذیه از مسائل جدی در افزایش ضریب امنیت غذایی است، خاطر نشان ساخت: در تولید محصولات غذایی نباید تنها کمیت یا کیفیت مورد توجه قرار گیرد، بلکه این دو باید در کنار هم دیده شوند و در کنار تولید کمی، برنامه‌های افزایش کیفیت محصولات غذایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

نصراللهی با اشاره به تولید حبوبات در کشور گفت: حبوبات در سلامت افراد نقش بسیار موثری را ایفا کرده و دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است.

وی گفت: با توجه به شرایط سهل و آسان تولید حبوبات و سازگاری حبوبات با هر نوع شرایط آب و هوایی می‌طلبد توسعه و گسترش کشت این محصولات بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی ادامه داد: ایجاد شرایط ترغیبی و تشویقی و حرکت سریع به سمت تثبیت جایگاه تولیدات کشاورزی با کیفیت مطلوب از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین موضوعاتی است که باید برای حضور محصولات کشاورزی ایران در رقابت‌های جهانی‌محور به آن توجه داشت.

نصراللهی تاکید کرد: امروز ایران اسلامی در بسیاری از بخش‌ها به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست یافته است که باید بخش کشاورزی نیز از این پیشرفت‌ها عقب نماند.

گفتنی است چهارمین همایش ملی حبوبات از امروز با حضور محققان، اساتید و دانشجویان در فرهنگسرای آیینه اراک آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول