اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور محمد تقی خان حافظ کل قرآن کریم

محفل انس با قرآن در تویسرکان برگزار شد

خبرگزاری فارس: محفل انس با قرآن با حضور محمد تقی خان حافظ کل قرآن کریم در جهان اسلام از کشور پاکستان در تویسرکان برگزار شد.

محفل انس با قرآن در تویسرکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مراسم انس با قران با حضور حافظ کل قرآن در جهان اسلام در جمع مسئولان، فرهنگیان، حافظان و قاریان دانش آموز در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی شهرستان تویسرکان در فضای آکنده از معنویت و شادی و سرور برگزار شد.

محمد تقی خان در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تویسرکان، عامل عمده موفقیت امروز خود را کسب رضایت پدر عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه پدر خود را در سن سه سالگی از دست دادم، خواستم کاری کرده باشم با توجه به اینکه هیچ ثوابی ارزشمندتر از حفظ قرآن که خیرش به پدرم برسد، ندیدم تصمیم به حفظ کتاب خدا گرفتم.

نابغه حافظ قرآن در جهان اسلام احترام به والدین را با ارزش‌ترین مؤلفه برای احراز درجات معنوی و مادی خواند و تأکید کرد: رفتار پدر و مادر زمینه‌ساز رشد و توسعه همه‌جانبه فرزندان در برقراری ارتباطات فردی و اجتماعی در مقاطع و برهه‌های زندگی از سازوکاری اثرگذار در بازه بلندمدت برخوردار است.

تقی خان در ادامه با اشاره به اینکه در سال 85 با هدف حفظ قرآن در مؤسسه جامعه‌القرآن‌ الکریم ثبت‌نام کرده است، یادآور شد: مساعدت برادر و مادر خود در سن 9 سالگی در پروسه زمانی 9 ماهه با تلاش و همت، تمرین مستمر و تکرار حافظ کل قرآن شدم.

وی با بیان اینکه برای خواندن و پاسخ به سؤالات در موضوع‌های مختلف به 50 روش مسلط است، اضافه کرد: پس گذر از این مرحله با ابداع روش‌های متنوع و جذاب قرائت توانستم به عنوان یکی از نابغه‌های جهان اسلام معرفی شوم.

تقی خان با اشاره به اینکه 50 روش از 14 شاخه اصلی شده که هر کدام دارای زیر مجموعه خاص اجرایی است، اظهار داشت: روش‌های مختلف مربوط به سوره‌های قرآنی و صفحات، موضوعات، تکلم با قرآن، روش مربوط به کلمات و حروف، صحابه کرام، اهل بیت و شخصیت، ترجمه قرآن (در حال اجرا)، تسلسل آیات، تلاوت با استفاده از اشاره، سئوالات معماهای قرانی، اسماء مختلف ذکر شده در قرآن، توانایی در یافتن مفاهیم قرآن (در حال اجرا) شاخه‌های اصلی است که بر آنها تسلط کامل دارم.

وی در پایان تمسک به کلام‌الله را بهترین راهکار برای دستیابی به موفقیت در همه امور زندگی دانست و تصریح کرد: با تمرکز بر تمام زوایای قرآن به وِیژه کسب درجات عالی علمی پیوند با قرآن و استفاده از محتوای غنی این منبع الهی راهکاری بنیادین است.

این قاری قرآن در حال حاضر در سن 14 سالگی طلبه است و از سن 9 سالگی تاکنون بیش از 500 برنامه قرآنی در کشورهای مختلف داشته که سبب جذب هزاران نفر به اسلام و قرآن شده است.

مراسم انس با قرآن به همت آموزش پرورش امروز به مناسبت دهه فجر در تویسرکان برگزار شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول