اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت نفت آذربایجان غربی:

جایگاههای CNG آذربایجان غربی به 102 واحد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت نفت و توزیع فرآورده های نفتی آذربایجان غربی گفت: جایگاههای CNG آذربایجان غربی به 102 واحد افزایش می‌یابد.

جایگاههای CNG آذربایجان غربی به 102 واحد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی‌اصغر توفیقی ظهر امروز در مراسم افتتاح جایگاه عرضه گاز طبیعی در خوی اظهار داشت: شهرستان خوی از لحاظ تعداد جایگاه‌های CNG در آذربایجان غربی بعد از ارومیه در رتبه دوم قرار دارد.

وی از احداث پنج جایگاه جدید در شهرستان خوی خبر داد و افزود: در حال حاضر هفت جایگاه جدید عرضه گاز طبیعی در سطح استان در حال احداث است که پنج واحد آن در شهرستان خوی است و با بهره‌برداری از انها تعداد جایگاه های CNG استان به 102 واحد افزایش یافته و مدت انتظار خودروها برای سوخت‌گیری به کمتر از 10 دقیقه کاهش می‌یابد.

توفیقی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از نظر تعداد جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی دارای رتبه چهارم کشوری است اضافه کرد: استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

این مسئول مصرف روزانه گاز طبیعی در استان را بیش از 900 متر مکعب عنوان و تصریح کرد: این میزان پنج درصد کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت ذخیره‌سازی انواع سوخت شامل بنزین، نفت گاز و نفت سفید در استان 210 میلیون لیتر بوده که با بهره‌برداری از انبار جدید این میزان به 330 میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

توفیقی افتتاح نخستین جایگاه عرضه گاز با سرمایه‌گذاری کامل بخش خصوصی کشور در خوی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این جایگاه در زمینی به مساحت یک‌هزار و 200 متر مربع و با ظرفیت یک‌هزار و 500 متر مکعب در ساعت احداث شده است.

مدیر عامل شرکت نفت و توزیع فرآورده های نفتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: انبار جدید در راستای تامین ظرفیت مورد نیاز استان به ذخایر فرآورده‌‌های نفتی در زمینی به مساحت 50 هکتار در قالب 11 مخزن بزرگ به ظرفیت 120 میلیون لیتر در حال احداث است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح 380 میلیارد ریال پیش‌بینی شده و تاکنون 170 میلیارد ریال آن هزینه شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول