اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی گیلان خبر داد

احداث 25 جایگاه سی.ان.جی در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان از احداث 25 جایگاه سی.ان.جی در این استان خبر داد و گفت: 13 جایگاه متعلق به شهرداری‌هاست.

احداث 25 جایگاه سی.ان.جی در گیلان
مجتبی شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 21 میلیون لیتر بنزین، 20 میلیون لیتر نفت سفید و 22 میلیون لیتر نفت گاز در استان ذخیره‌سازی شده است.
وی تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان را دغدغه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان عنوان کرد و افزود: این نیروگاه در حال حاضر 100 هزار لیتر فضای خالی دارد و با پیگیری‌های صورت گرفته، همزمان سوخت گاز و گازوئیل به نیروگاه سیکل ترکیبی تحویل می‌شود.
شکوری با اشاره به عرضه فرآورده‌های نفتی در مناطق صعب‌العبور گیلان، تصریح کرد: 65 فروشندگی نفت سفید مناطق روستایی استان را پشتیبانی می‌کنند.
معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان افزایش نرخ نفت سفید از 165 ریال به یک‌هزار ریال را پس از اجرای قانون هدفمندی‌یارانه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: بحث ذخیره‌سازی را از طریق مقام‌های استانی، محلی و فرمانداری‌ها پیگیری می‌کنیم تا در این فصل مشکلی نداشته باشیم.
وی توزیع نفت سفید در مناطق مختلف گیلان را قابل قبول خواند و ابراز داشت: امسال 60 هزار لیتر نفت سفید به صورت اعتباری در اختیار فروشندگی‌ها قرار گرفته و پس از فروش مبلغ آن را به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان می‌پردازند.
شکوری به برنامه‌های چهار سازمان در بحث سوخت از طریق وزارت کشور اشاره کرد و گفت: شیلات، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و فرمانداری‌ها از جمله سازمان‌هایی هستند که سهمیه‌های سوخت حمایتی با نرخ یک‌هزار و 500 ریال در اختیار آنها گذاشته می‌شود و سامانه تجارت آسان بر این مبنا تعریف شده است.
معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر 66 جایگاه سوخت سی.ان.جی در استان فعال است، خاطر نشان کرد: 27 جایگاه دومنظوره هستند و 39 جایگاه نیز تک‌منظوره است.
وی عدم فعالیت تمام نازل‌ها در جایگاه‌های سی.ان.جی را به دلیل طراحی و نصب کمپرسورها ذکر کرد و بیان داشت: نازل‌های سوخت در سکوها طبق ظرفیت کمپرسورهای جایگاه‌ها فعال می‌شوند.
شکوری، طراحی جایگاه‌های سوخت سی.ان.جی را به دلیل ابعاد زمین در اختیار عنوان کرد و یادآور شد: نصب کمپرسور یک‌هزار مترمکعب بر ساعت تعداد مشخصی نازل را می‌تواند سوخت‌رسانی کند.
معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان از احداث 25 جایگاه سی.ان.جی در این استان خبر داد و اذعان داشت: 13 جایگاه متعلق به شهرداری‌هاست.
وی ادامه داد: طبق سیاست دولت و مصوبه‌ای که داشتند، زمین از طریق شهرداری‌ها در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار می‌گیرد و پس از اتمام ساخت جایگاه به شهرداری‌ها تحویل داده می‌شود.
شکوری با بیان اینکه در رشت تنها جایگاه اتوبوسرانی از طریق شهرداری در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان برای احداث جایگاه سی.ان.جی قرار گرفته است، تصریح کرد: در بخش خصوصی ورود کردیم و توانستیم 12 سهمیه در این بخش داشته باشیم.
معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گیلان افزود: بخش خصوصی ابنیه و زیرساخت‌ها را آماده می‌کند و برای این امر از طریق کارگروه اشتغال استان به آنها کمک می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تجهیزات از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به صورت بلاعوض در اختیار جایگاه‌ها قرار می‌گیرد، بیان داشت: ارزش نصب تجهیزات هر جایگاه بالغ بر 600 میلیون تومان است.
شکوری از احداث جایگاه سی.ان.جی مسیر پیربازار رشت خبر داد و اذعان داشت: تجهیزات این جایگاه به استان وارد شده و در حال نصب است.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول