اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان ولیعصر زنجان خبر داد

بالا بودن آمار مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان ولیعصر زنجان با اشاره به صدور نسخه‌های نا متناسب در کشور توسط پزشکان گفت: آمار مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران بسیار بالاست، ضمن اینکه این مصرف بالا موجب بروز مقاومت‌های دارویی می‌شود.

بالا بودن آمار مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام حاجی کریم ظهر امروز در سمینار نظام مراقبت‌ و کنترل عفونت‌های بیمارستانی استان، با اشاره به اینکه عفونت‌های بیمارستانی که یکی از دغدغه‌های کادر درمانی است، اظهار داشت: عفونت‌های بیمارستانی ضمن درگیر کردن بیماران برای کادر درمانی هم یک تهدید محسوب می‌شود.

وی بر لزوم مواظبت از خود توسط کادر درمانی در مقابل عفونت‌های بیمارستانی تاکید کرد و افزود: درگیر شدن بیمار با عفونت‌های بیمارستانی موجب درگیر شدن کادر درمانی هم می‌شود که ضرورت توجه به آن را افزایش می‌دهد.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر زنجان درگیر شدن افراد را در بیمارستان از مشخصات عفونت‌های بیمارستانی برشمرد و اضافه کرد: آمارهای عفونت‌های بیمارستانی متفاوت است چراکه اغلب کسی خوشش نمی‌آید که این آمار را ارائه دهد.

وی اضافه کرد: ارائه برخی آمار‌های عفونت‌های بیمارستانی هم خارج از کنترل مسئولان بهداشت است، چراکه پس از خروج از بیمارستان علائم عفونت در بیماران بروز و در اغلب موارد حتی به بیمارستان مراجعه هم نمی‌کنند.

حاجی کریم با اشاره به نوشته شدن نسخه‌های نامتناسب و تداخلات عجیب و غریب دارویی در نسخه‌ها تصریح کرد: دلیل بسیاری از مشکلات به وجود آمده از جمله مقاومت‌های دارویی به ویژه آنتی‌بیوتیک هم همین موضوع است.

وی ادامه داد: در فضای بیمارستانی هر وسیله‌ای آلوده است و باید وسایل موجود را استریل کرد.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر زنجان همه درمان‌های درست را منوط به انجام معاینه درست دانست و گفت: نخست باید معاینه را درست انجام داد تا بتوان اقدامات بعدی را متناسب با تشخیص انجام داد.

وی تب را لازمه وجود عفونت در بیماران عنوان کرد و افزود: هر چند تب برای وجود عفونت لازم است، ولی کافی نیست به طوریکه در برخی مواقع افراد بدون داشتن علامت مبتلا به عفونت می‌شوند.

حاجی‌کریم با اشاره به تجربیات خود در بیمارستان، نقش ملاقات‌کنندگان را در انتقال عفونت به بیماران بستری در بیمارستان مهم دانست و ادامه داد: ملاقات‌کنندگان بیماران نقش موثری در بروز و انتقال عفونت به بیماران دارند.

وی با تاکید بر آمار بالای مصرف آنتی‌بیوتیک در کشور خاطرنشان کرد: مقایسه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها با آمارهای عفونت‌های بیمارستانی حکایت از غیر واقعی بودن آمار‌های عفونت‌های بیمارستانی دارد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول