اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

ممنوعیت توزیع آنتی‌بیوتیک‌های بدون نسخه در داروخانه‌های فارس

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: توزیع هرگونه داروی آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌های استان فارس بدون داشتن نسخه ممنوع است.

ممنوعیت توزیع آنتی‌بیوتیک‌های بدون نسخه در داروخانه‌های فارس
هاشم منتصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مقایسه با سال‌های قبل مصرف بیهوده آنتی‌بیوتیک‌ها بین عموم مردم کاهش یافته است.
منتصری ادامه داد: در حال حاضر نیز هیچ داروخانه‌ای حق توزیع این نوع از دارو ها را بدون نسخه پزشک ندارد و به شدت با متخلفان برخورد می‌شود.
وی بیان داشت: مصرف بدون نسخه آنتی‌بیوتیک‌ها آسیب‌های جدی برای مردم جامعه به شمار می‌رود و طوری شده بود که مردم بدون مراجعه به پزشک خودسرانه اقدام به مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک می‌کردند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به طب سنتی اشاره کرد و ابراز داشت: معتقدیم این نوع از درمان در صورتی که به صورت علمی استفاده شود علاج بسیاری از بیماری‌ها است.
منتصری تصریح کرد: به دلیل تشخیص‌های غلط توسط افراد غیرمتخصص در عطاری‌ها شاهد کم‌ارزش شدن طب سنتی و کاهش استفاده از آن هستیم.
وی با بیان اینکه امروزه تولید بسیاری از داروهای شیمیایی برگرفته از گیاهان است خاطرنشان کرد: در صورتی که از فرهنگ غنی و علمی طب سنتی استفاده کنیم در درمان بیماری‌ها نیز موفق می‌شویم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول