اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جهاد اقتصادی

پرورش مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در خراسان رضوی توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان رضوی از برنامه‌ریزی این اداره کل برای افزایش تولید «مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش» تا پایان سال جاری خبر داد.

پرورش مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در خراسان رضوی توسعه می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی، جعفر عطارباشی، اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه و در جهت تداوم شعار سال جهانی پیشگیری از مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی در حال حاضر میزان تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش، تعداد یک میلیون و 105 هزار قطعه است که در حدود 6/1 درصد کل تولید مرغ استان را شامل می‌شود که این مقدار تولید در 6 واحد مرغداری دارای پروانه بهداشتی از دامپزشکی خراسان رضوی در حال تولید است و با توجه به استقبال تولیدکنندگان در حال حاضر 28 واحد مرغداری دیگر نیز در استان متقاضی تولید محصول یاد شده هستند.
وی به تلاش دو ساله استان خراسان رضوی، به‌عنوان پیشتاز در اجرای طرح تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک درکشور اشاره و تاکید کرد: مشکلات اجرایی اولیه طرح در استان مرتفع شده است و در برخی شهرستان‌های استان به جز مشهد نیز واحدهای تولیدکننده مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک درطول دوره پرورش فعال شده‌اند.
عطارباشی از توسعه تولید و مصرف این محصول در استان به‌عنوان یکی از اولویت‌های برنامه‌های سال جهاد اقتصادی دامپزشکی خبر داد.
 وی افزود: با تشویق دست‌اندرکاران تولید، توزیع و عرضه مرغ گوشتی در استان به مشارکت فعال آنها در طرح امیدوار هستیم و بی‌شک در این راستا خدمات بیشتر و بهتری به‌زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در زمینه امنیت غذایی و مصرف محصولات سالم‌تر و با کیفیت‌تر ارائه می‌شود.
وی گفت: با توجه به حساسیتی که برای امنیت غذایی آحاد جامعه قائل هستیم و لزوم اعتماد سازی جهت ارائه محصولات بدون مصرف آنتی بیوتیک با هرگونه سرپیچی از قوانین دامپزشکی و تخلفات بهداشتی در این حوزه به شدت برخورد می‌شود که نتیجه این امر تعلیق فعالیت یکی از واحدهای پرورشی به دلیل‌ رعایت نکردن ضوابط است.
انتهای پیام/ص30/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول