اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی با کمبود پرستار مواجهند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مهم‌ترین مشکلات استان در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش کمبود نیروی انسانی پرستار است که باید برطرف شود.

بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی با کمبود پرستار مواجهند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم کریمی صبح امروز در دیدار اعضای نظام پرستاری خراسان‌جنوبی با استاندار به بیان مهم‌ترین مشکلات بخش بهداشت و درمان استان پرداخت و اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی در مورد پرستاری یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش است.
وی تصریح کرد: با انجام طرح بهره‌وری در نظام پرستاری ما حداقل 256 و حداکثر 500 نیرو در این بخش کم داریم که باید جذب شوند.
 
*کمبود بودجه برای پرداخت سقف اضافه‌کاری داریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: با اجرای طرح بهره‌وری که ما موظف به انجام آن هستیم سقف ساعات اضافه کاری بالا رفته است و مجوز پرداخت سقف اضافه‌کاری در این بخش را نداریم و ما نزدیک 50 هزار ساعت کمبود بودجه برای پرداخت اضافه‌کاری در استان داریم.
کریمی به گوشه‌ای از عملکرد بخش بهداشت و درمان استان در سال‌جاری پرداخت و گفت: در بخش اورژانس با همت وزارتخانه و جذب سه متخصص طب اورژانسی تا حدودی مشکلات استان در این زمینه حل شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر زمان معطلی مریض در بخش اورژانس کم شده است البته هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به اعتبارات این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: 3 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل درآمدهای نفتی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافته هم‌چنین اعتبارات تملک و دارایی استان نیز اختصاص پیدا کرده است.
 
*اختصاص اعتبار برای تکمیل مرکز بیماری‌های خاص
کریمی به مشکلات موجود در بخش سوختگی بیمارستان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: برای حل مشکلات این بخش ما رایزنی زیادی انجام دادیم و ایجاد 11 تخت بیمارستانی و چهار تخت سوختگی برای استان مصوب شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر باید کار مکان‌یابی این بخش انجام شود و 70 میلیون تومان برای آغاز کار اختصاص یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان مرکز بیماری‌های خاص استان در سال 90 خبر داد و افزود: اگر این اعتبار جذب شود می‌توانیم شاهد تکمیل این مرکز در استان باشیم.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول