اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته امداد امام خمینی (ره)

خانه اکرام ایتام آبیک راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: حوزه معاونت مشارکت‌های مردمی(خانه اکرام ایتام) کمیته امداد امام خمینی (ره) آبیک با هدف ارائه خدمات بهتر به مددجویان تحت پوشش این اداره راه‌اندازی شد.

خانه اکرام ایتام آبیک راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در مراسم افتتاح خانه اکرام آبیک، اکرام ایتام و رسیدگی به امور نیازمندان را مورد تأکید قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) ذکر کرد و افزود: کفالت و اکرام ایتام و خدمت به ایتام و نیازمندان ،عهدی است که با خدا بسته شده و معاهدان نیکوکاران و راست‌گویان هستند.

هدایت‌الله صفری از پیگیری و راه‌اندازی خانه‌های ایتام از سوی کمیته امداد امام، در چند سال اخیر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی خانه‌های اکرام ایتام، بسترهای لازم برای رشد و ارتقای حس همدلی، نوع‌دوستی و همبستگی افراد نیکوکار و حامی فراهم می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در سطح استان قزوین، سه هزار و 200 یتیم تحت پوشش 13 هزار و 500 حامی قرار دارند افزود: طی سال جاری، 21 میلیارد ریال از محل حامیان درآمد داشته‌ایم.

این مسئول، سرانه هر نفر یتیم در استان قزوین را 777 هزار ریال ذکر کرد و گفت: خوشبختانه این سرانه از میانگین کشور بالاتر است که به دلیل دینداری و ولایتمداری مردم استان قزوین  و حرکت آنان در راستای منویات مقام معظم رهبری است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان قزوین از ایجاد اشتغال برای 4 هزار مددجو تا 5 روز گذشته خبر داد و افزود: دو هزار نفر با رسیدن به توانمندی لازم، با اعتماد به نفس و امید به زندگی از بدنه کمیته امداد امام (ره) خارج شده‌اند.

صفری ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های فراوان مقام معظم رهبری، اوج دغدغه ایشان رسیدگی به حال نیازمندان و فقراست که کمیته امداد امام (ره) در این راستا گام‌های مؤثری برداشته است.

امام جمعه آبیک حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در ادامه این مراسم گفت: خداوند،اولین یتیم‌نواز طبق آیات قران کریم است. کمک کردن به نیازمندان و ایتام، نوعی مهر و محبت است. نعمت یتیم‌نوازی و رسیدگی به امور نیازمندان، نعمتی است که خدای متعال به مسئولان کمیته امداد امام (ره) عنایت کرده که باید قدر آن را بدانند.

مدیر کمیته امداد امام (ره) آبیک در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: این دفتر به منظور جمع‌آوری و جذب کمک‌های مردمی نظیر:صدقات، نذورات، کفارات، طرح اکرام نیازمندان و ایتام، زکات و خیرات راه‌اندازی شده تا بتوانیم به طور هدفمند و نهادینه‌شده به مددجویان تحت پوشش، خدمات بهتر و بیشتری ارائه کنیم.

فرزاد جهانگرد،تهیه جهیزیه برای نوعروسان، پرداخت هزینه‌های درمانی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش، پرداخت وام‌های کارگشایی و تهیه پوشاک برای مددجویان را از سرفصل‌های شاخص این دفتر برشمرد و افزود: به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی و واگذاری امور نیازمندان به خیرین و مردم روستاها، هسته‌های مردمی در شهر خاکعلی و روستاهای زیاران و قشلاق درد دهه فجر افتتاح شد.

وی از افتتاح دو واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش در روستای قشلاق خبر داد و گفت: این دو واحد مسکونی از محل جمع آوری زکات و کمک خیرین به مبلغ 300 میلیون ریال احداث شده است.

مدیر کمیته امداد امام (ره) از جمع‌آوری 5 میلیارد ریال زکات طی 10 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: میزان جمع‌آوری زکات در شهرستان آبیک نسبت به سال گذشته 5/3 برابر رشد داشته است همچنین همایش زکات و تجلیل از زکات دهندگان نمونه شهرستان آبیک در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

حوزه  معاونت مشارکت‌های مردمی (خانه اکرام ایتام) کمیته امداد امام (ره) شهرستان آبیک در زمینی به مساحت 80 متر مربع و 120 میلیون ریال اعتبار احداث شده است. کارگاه قالی‌بافی روستای رضی‌آباد شهرستان آبیک شامل 8 دار قالی ،30 کارآموز مددجوی کمیته امداد امام (ره) و 30 میلیون ریال اعتبار افتتاح شد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول