اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کرمان:

عدم آگاهی و جهل موجب بدحجابی می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: کسانی که آن‌طور خداوند خواسته است لباس نمی‌پوشند پیرو شیطان هستند و بی‌حجابی و بدحجابی افراد در جامعه معمولا از عدم آگاهی و جهل مرکب است.

عدم آگاهی و جهل موجب بدحجابی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان ژیلا عالم‌زاده ظهر امروز در همایش حجاب زینت آفرینش در شهر جیرفت با اشاره به نزدیک شدن میلاد حضرت رسول (ص) اظهار داشت: طبق فرمایش قرآن بحث «منت» مطرح است خداوند خالق ما است و هر کس را بخواهد هدایت می‌کند، شما جزو هدایت شدگان درگاه خداوند هستید لذا خداوند بر شما منت دارد چون دوستتان دارد و ما طبق فطرت خدا را دوست داریم.

وی با بیان اینکه در آستانه ولادت حضرت رسول اکرم (ص) هستیم، افزود: خداوند بر ما برای فرستادن پیامبری از جنس خودمان «منت» دارد زمانی که خداوند حقایق را بر آدم و فرشتگان ارائه کرد، جنس انسان حقایق عالم را رو کرد و همه ملائکه در برابر انسان سجده کردند.

عالم‌زاده تصریح کرد: اما ابلیس در برابر انسان سجده نکرد، چون خود را برتر از انسان می‌دانست و این برتری را در مقایسه بدن ظاهری دانست و حقیقت انسان را ندید اما ملائکه حقیقت انسان را دیدند و سجده کردند.

وی با بیان اینکه شیطان به دلیل ابا کردن از اجرای فرمان الهی که به همه چیز عالم است کافر شد، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید لباسی که به انسان دادیم از او برگرفته شد که در این جا بحث پوشش و حجاب مطرح می‌شود، لباس تقوا همان حجاب درونی است.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اگر تقوا داشته باشیم، قدرت تشخیص حق از باطل به ما داده می‌شود اگر حجاب درونی و بیرونی با هم باشند انسان کامل است.

عالم‌زاده ابراز داشت: اگر انسان تقوا داشته باشد و طبق فرامین الهی عمل کند، راه درست را انتخاب می‌کند این وعده الهی است و خداوند راستگو است.

وی با اشاره به اینکه لباس تقوا برای انسان برتر است، افزود: شیطان سوگند خورده است که انسان را گمراه می‌کند و کسانی که آن‌طور خداوند خواسته است لباس نمی‌پوشند پیرو شیطان هستند.

عالم‌زاده اذعان داشت: شیطان ما را می‌بیند اما ما شیطان را نمی‌بینیم، شیطان از شش جهت به ما حمله می‌کند چون دشمن ما است و تمام تلاش خود را برای گمراه کردن ما به کار می‌برد و شیطان مالک کسانی است که ایمان ندارند.

وی اظهار داشت: راه نفوذ شیطان به درون انسان تدریجی است، او بعد از اینکه تسلیحاتش را بر ما حاکم کرد و ایمان ما را برد بر ما سلطه پیدا می‌کند و ما هم از فرزندان شیطان می‌شویم.

عالم‌زاده بیان داشت: انسان‌هایی که شیطان بر آن‌ها حاکم است در توجیه گناهان خود می‌گویند پدران ما هم در گذشته این کار را انجام می‌دادند ما هم به تبعیت از آن‌ها انجام می‌دهیم این افراد معمولا می‌گویند مهم قلب است که قلب و نیت ما پاک است و این حرف شیطانی است.

وی ابراز داشت: کدام قلب است که جایگاه خداوند باشد اما فرامینی که او برای انسان واجب دانسته است را انجام ندهد، این افراد اعمال اشتباه خود را این‌گونه توجیه می‌کنند خداوند هرگز امر به فحشا نمی‌کند شما با این حرف‌ها به خداوند افترا می‌بندید.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه بی‌حجابی و بدحجابی افراد در جامعه معمولا از عدم آگاهی و جهل مرکب است، افزود: حجاب مصونیت ایجاد می‌کند اما این برای خداوند و حق‌الله است این نشان دهنده اهمیت حجاب یک زن در جامعه است.

به گزارش فارس، این همایش همزمان با ایام‌الله دهه فجر توسط آموزش و پرورش شهرستان جیرفت و با حضور دانش‌آموزان مقطع متوسطه در محل سالن ابرار این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول