اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی

نمایشگاه "ردپای باران" در مشهد برپا شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، معرق، تذهیب و خط نقاشی با موضوعات قرآنی با عنوان ردپای باران در کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی برگزار شد.

نمایشگاه "ردپای باران" در مشهد برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی،‌ رئیس روابط عمومی این سازمان اظهار داشت: به‌مناسبت هفته وحدت، نمایشگاهی با عنوان «ردپای باران» شامل تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، معرق، تذهیب و خط نقاشی با موضوعات قرآنی با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی و اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی از تاریخ 18 تا 24 بهمن ماه در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده است.

مهدی قیصری‌نیک گفت: در این نمایشگاه  بیش از 40 اثر هنری نفیس با سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف که توسط هنرجویان واحد هنرهای قرآنی اداره علوم قرآن و حدیث آستان‌قدس رضوی خلق شده‌اند در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

قیصری‌نیک خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار هنری ارزشمندی مانند سوره علق و ان‌یکاد، اسماء‌الحسنی، صلوات خاصه امام رضا(ع) شمسه، سوره کوثر، آیه‌هایی از قرآن کریم، چلیپا شیطان در کمینگاه و حدیث سلسله‌الذهب و ... در معرض نمایش قرار گرفته که بسیار جذاب و دیدنی است.

وی با بیان اینکه برخی از این آثار در جشنواره‌های کشوری حائز کسب رتبه شده و مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به آثار هنری قرار دارد، افزود: یکی از آثار این نمایشگاه تابلو تجلی آفاق( تصویری از گنبد بارگاه حضرت رضا«ع») که با هنر معرق چوب به صورت گروهی توسط شش هنرجوی اداره علوم قرآن و حدیث آستان‌قدس رضوی خلق شده است.

نمایشگاه «ردپای باران» شامل تابلوهای نقاشی، خوشنویسی،  معرق، تذهیب و خط نقاشی با موضوعات قرآنی که با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی ماه در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی برگزار شده همه روزه از تاریخ18 تا 24 بهمن از ساعت 8 تا 13 و 14 تا 18 پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی، دینی و مذهبی است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول