اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور داستان‌نویسان و قصه‌گوهای برتر کشور

جشنواره افسانه‌های مردم ایران در استهبان کلید خورد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره ملی افسانه‌های مردم ایران با حضور داستان‌نویسان و قصه‌گوهای برتر کشور در شهرستان استهبان گشایش یافت.

جشنواره افسانه‌های مردم ایران در استهبان کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از استهبان، در آیین افتتاح این جشنواره که صبح امروز در تالار شمس اصطهباناتی  این شهر برگزار شد، مسئول انجمن داستان‌نویسان استهبان و دبیر علمی جشنواره ملی افسانه‌های مردم ایران اظهار داشت: در مجموع 502 اثر از 201 شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

رضا آل ابراهیم افزود: این آثار از شهرستان‌های تهران، کرج، گیلان، تبریز، سمنان، اراک، اصفهان، کرمانشاه، رستم، شیراز، خوزستان، مرودشت، خرم‌بید، ارسنجان، فیروزآباد، نی‌ریز، فسا و سایر شهرستان‌های فارس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: استهبان با 95 اثر بیشترین و پس از آن شیراز رتبه دوم آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را به خود اختصاص دادند.

وی بیان داشت: پس از داوری‌های صورت گرفته توسط اساتید برجسته کشور در مراسم اختتامیه که عصر امروز برگزار می‌شود از شش اثر به عنوان صاحب مقام و  15 صاحب اثر نیز به عنوان برترین‌ها تجلیل می‌شود.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان استهبان و دبیر اجرایی جشنواره ملی افسانه‌های مردم ایران اظهار داشت: استهبان نجف کوچک و شهرستان قرآنی معروف است و باید بیش از پیش به جهانیان معرفی شود.

محمدحسین هوشمند ادامه داد: برگزاری جشنواره افسانه‌های مردم ایران آغاز خوبی برای احیای افسانه‌ها و قصه‌های قدیمی به ویژه با گویش‌های مختلف محلی است.

هوشمند همچنین به موضوع فرهنگ و توجه به آن در استان فارس اشاره و خاطر نشان کرد: با رویکرد جدیدی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس صورت گرفته است، امروز شاهد تحولاتی خوبی در عرصه فرهنگ استان هستیم و امیدواریم بیش از پیش برای رشد و ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان فارس به ویژه در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شود.

به گزارش، این جشنواره تا عصر امروز در استهبان ادامه دارد و اساتید داستان‌نویس و قصه‌گو در قالب کارگاه‌های آموزشی به بحث و تبادل نظر پیرامون داستان‌نویسی و قصه‌گویی می‌پردازند.

مراسم اختتامیه نیز با حضور مسئولان ارشد استان فارس در حوزه فرهنگ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول