اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان

محصولات کشاورزی عاری از هرگونه سموم خطرناک شیمیایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حرکت به سوی تولید محصول سالم و عاری از هرگونه سموم خطرناک شیمیائی و عناصر مضر در محصولات زراعی، باغی و دامی از جمله اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان است.

محصولات کشاورزی عاری از هرگونه سموم خطرناک شیمیایی می‌شود

محمدرضا نریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات مؤثر سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه استفاده بهینه از آب بیان داشت: از جمله اقدامات این سازمان در زمینه آبیاری در بخش کشاورزی آبیاری تحت فشار است که در سی سال گذشته منتهی به سال 87 سطحی معادل 36 هزار هکتار و به طور میانگین سالانه یک هزار و 200 هکتار در استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: این نوع آبیاری در حالی که فقط در سال 88 و 89، در مجموع 20 هزار و 500 هکتار اجرا و تنها در سال 90 سطحی معادل 20 هزار هکتار هدف‌گذاری شده و تاکنون 68 هزار هکتار آن به بهره‌برداری رسیده که در نتیجه حجمی معادل 37.4 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در مجموع 17 درصد اراضی آبی استان تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفته است.

وی از آبیاری شبکه‌های فرعی درجه 3 و 4 سخن گفت و اضافه کرد: طی سی سال گذشته منتهی به سال 87 در کل 24 هزار هکتار و به طور متوسط سالیانه 800 هکتار از این نوع آبیاری استفاده شده در حالی که فقط در سال 88 و 89، 24.5 هزار هکتار و برنامه سال جاری معادل 20 هزار هکتار است، 35 هزار هکتار زمین که 15 هزار هکتار آن طی سه سال گذشته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تجهیز و نوسازی شده است.

نریمانی به اقدامات دیگر سازمان جهاد کشاورزی در زمینه استفاده بهینه از آب اشاره کرد و ادامه داد: تسطیح لیزری یکی دیگر از اقدامات این سازمان است که در راستای آن 8 هزار هکتار و بیش از 95 درصد آن طی سه سال گذشته به این روش انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: از جمله اهدافی که در بخش تولید محصولات کشاورزی در دستور کار سازمان قرار دارد حرکت به سوی تولید محصول سالم و عاری از هرگونه سموم خطرناک شیمیایی و عناصر مضر در محصولات زراعی، باغی و دامی است.

وی با اشاره به اقدامات دیگر سازمان در بخش کشاورزی گفت: در سال 91-1390 سطحی حدود 30 هکتار گلخانه سبزی و صیفی و 60 هکتار باغ به در شهرستان نطنز و 80 هکتار انار در استان زیر نظارت کارشناسان برای تولید محصول سالم و بدون مصرف سم و با استفاده از کودهای بیولوژیک در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول