اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

نقطه ثقل حرکت جامعه به سوی تعالی در هنر نهفته است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: نقطه ثقل حرکت جامعه به سوی تعالی، در هنر نهفته است.

نقطه ثقل حرکت جامعه به سوی تعالی در هنر نهفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی در چهاردهمین جشنواره شعر سنتی در همدان با بیان اینکه جامعه هنری یک جامعه پیشرو و مؤثر است، اظهار کرد: سرانه‌ای که جامعه هنری ما در پیروزی انقلاب و پس از آن برای آفریدن این فرهنگ به خود اختصاص داده‌اند بسیار مهم و شایان توجه است.

وی با بیان اینکه باید در جامعه با نفس خوب و مؤثر عرصه هنر پیش برویم، اضافه کرد: هرجا موسیقی به کمک اشعار انقلابی ما آمد دیدیم اثرگذاری غیرقابل انکاری دارد و مفاهیم عمیقاً القا می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه با تکیه بر شعارهای مردمی منطبق با هنر موسیقی به این می‌رسیم که موسیقی توانسته جای خود را در شعارهای انقلاب باز کند و تأثیرگذار باشد، افزود: سهم و سرانه‌ای که جامعه هنری ما در نقش‌آفرینی و شورآفرینی انقلاب اسلامی داشت بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: عنایتی که نسبت به موضوعات انقلابی و شعارها با بهره‌گیری از هنر شد در حفظ ثبات و تثبیت انقلاب اسلامی نیز همواره اینگونه بوده است.

به گفته فامیل‌کریمی، پایداری و انسجامی که ما امروز از آن برخوردار هستیم و این تشکلی که از همه هنرمندان تشکیل می‌شود نشانگر ادامه و تداوم نقش آفریده شده توسط جامعه هنری است که همواره حفظ شده و به آن بها داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در انقلاب اسلامی سهمی که جامعه هنری ما داشت سهم اولی است، خاطرنشان کرد: هر جا که کمی‌ها و کاستی‌ها را توانستند به یک عرصه بالندگی و شکوه و عظمت تبدیل کنند شاهد هستیم که اثر یا نگاه یا حضوری از حوزه هنر و به خصوص حوزه موسیقی خود را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در تار و پود بخش عمده فرهنگ ایثار، شهادت و فرهنگ عاشورایی ردپای هنر مشهود است، گفت: چسبندگی جامعه هنری ما به حوزه باورها و ارزش‌های ما لاینفک است و این یک نقطه قوت و اوج بالندگی است.

وی یادآور شد: هنرآفرینی و حضور جدی، پایدار و انسجام یافته به حرفه‌ای که روز به روز در عرصه جهانی خود را نشان می‌دهد نقطه قوت و ظرفیتی است که نسل امروز با نگاه مهربانانه به آن می‌نگرد که نیازمندی بخش‌های مختلف ما نیز همین است.

فامیل‌کریمی ادامه داد: حیات جدید و حیات توأم با آنچه که جامعه ما نیاز دارد حیات واقعی است که در برگیرنده نشاط اجتماعی و فرهنگی ماست و می‌تواند فکر و اندیشه ما را به جهت تعالی صیقل دهد که بر این اساس نقطه ثقل حرکت جامعه به سوی تعالی، در هنر نهفته است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری 14 ساله جشنواره موسیقی سنتی در همدان، خاطرنشان کرد: تداوم یافتن یک جشنواره نیازمند آن است که عقبه جشنواره محکم باشد که بر این مبنا این مداومت بسیار ارزشمند است و باید گفت که مدیرانی که خوب می‌درخشند و با مردم به راحتی می‌توانند ارتباط برقرار کنند کسانی هستند که از جامعه هنری حضور پیدا کردند. 

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول