اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

ورزشکاران کردستانی 417 مدال ملی کسب‌ کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از کسب 417 مدال در سطح مسابقات قهرمانی کشور، منطقه‌ای و استانی توسط ورزشکاران استان در سال جاری خبر داد.

ورزشکاران کردستانی  417 مدال ملی کسب‌ کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد عبداللهی سه‌شنبه شب در دیدار قهرمانان، پیشکسوتان و جوانان نخبه ورزشی استان با نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان به ارائه گزارشی از برنامه‌های دهه مبارک فجر این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: کمیته ورزش و جوانان 166 برنامه را برای دهه مبارک فجر امسال تدارک دید.

وی تصریح کرد: از تعداد مذکور 55 مورد مربوط به ورزش همگانی شامل پیاده‌روی خانوادگی، کوهپیمایی و برگزاری مسابقات مختلف در سطح روستاها و مراسمات ورزشی زرورخانه‌ای و پهلوانی است.

وی ادامه داد: این کمیته در راستای ورزش قهرمانی نیز111 برنامه شامل برگزاری مسابقات استانی، منطقه‌ای، کشوری، تجلیل از خادمان و قهرمانان ورزشی و افتتاح پروژه‌های ورزشی را در دستور کار قرار داد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان افزود: افتتاح خانه کشتی در شهرستان‌های سنندج و مریوان با حضور مسئولان و جامعه ورزشی در این ایام مبارک صورت خواهد گرفت.

عبدالهی به افتخارات و مقام‌های کسب شده ورزشکاران کردستانی در طول سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: ورزشکاران استان در عرصه ملی 417 مدال را برای استان در سطح مسابقات قهرمانی کشور،  منطقه‌ای و استانی کسب کرده‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ورزشکاران استان امسال در عرصه بین‌المللی، آسیایی و جهانی با کسب 35 مدال رنگارنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآوردند.

وی به سرانه فضای ورزشی در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: سرانه ورزشی استان قبل از انقلاب 5 صدم سانتی‌متر بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اظهارداشت: بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی و تا پایان سال 83 سرانه فضای ورزشی در استان به 18 سانتی‌متر رسید.

عبداللهی عنوان کرد: با روی کارآمدن دولت‌های نهم و دهم و افتتاح 18 باب سالن ورزشی که از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به کردستان بوده سرانه فضای ورزشی استان به 12/33 سانتی‌متر رسید.

وی تعداد پروژه‌های مصوب سفر پر خیر و برکت رهبری به استان را 66 پروژه ذکر کرد و افزود: هر کدام از این پروژه‌ها با اعتباراتی که به استان اختصاص داده شده براساس زمان‌بندی مورد نظر تا پایان سال 91 به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.

وی از جمله پروژه‌های مصوب سفر رهبری را شامل احداث چهار باب سالن هزار و 20 نفری در شهرستان‌های تابعه استان، احداث استخر سرپوشیده، احداث 55 باب زمین روستایی و احداث پنج باب سالن تمرینی عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان بیان داشت: مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان در قالب 76 پروژه بوده که شامل 20 پروژه روستایی، شش پروژه سالن تخصصی کشتی، 15 باب سالن روزخانه ای، احداث سالن سرپوشیده چند منظوره در روستای دزلی از توابع سروآباد است.

انتهای پیام/صا20/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول