اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

ورزش نباید به اعتقادات اخلاقی ضربه بزند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ورزشی که تقوا، اعتقادات اخلاقی و بدنی را دچار ضرر و زیان کند فایده‌ای ندارد.

ورزش نباید به اعتقادات اخلاقی ضربه بزند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی بعد از ظهر امروز در جمع نخبگان جوان اداره کل ورزشی و جوانان استان با بیان اینکه ورزش باید برای جامعه و فرد منفعت داشته باشد، اظهار داشت: ورزشی که تقوا، اعتقادات اخلاقی و بدنی را دچار ضرر و زیان کند فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه ورزش هدف نیست بلکه مقدمه‌ای برای سلامتی جسم و جان محسوب می‌شود، گفت: ورزشی که برد و باخت، کشت و کشتار، بی‌اخلاقی‌ها و رفتارهای ناهنجار را ترویج دهد تاثیرات منفی در جامعه دارد و مسئولان باید با آن برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به کشته و زخمی شدن بیش از هزار نفر در یکی از بازی‌های فوتبال کشور مصر اشاره کرد و بیان داشت: ورزش‌هایی مانند تیراندازی، شنا و سوارکاری که بزرگان دین اسلام به آن تاکید کرده‌اند باید ترویج بیشتری پیدا کنند تا جای ورزش‌هایی که هیچ‌گونه هویت و پیامی در آن نهفته نیست، گرفته شود.

وی اسلام را دینی دانست که تمام ابعاد زندگی مردم از جمله ورزش را شامل می‌شود و اذعان داشت: ورزش یکی از نعمت‌هایی است که اوقات فراغت پیر و جوان را پر می‌کند و موجب شادابی، انگیزه و طراوت در جامعه می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به افتتاح 12 طرح عمرانی و ورزشی در دهه فجر، اظهار داشت: تا پایان امسال 92 طرح ورزشی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد که رشد چشمگیری در افزایش سرانه فضاهای ورزشی گیلان پیدا می‌کند.

محمد بابایی، درباره وضعیت سالن ورزشی شش هزار نفره رشت و هشت هزار نفره لاهیجان، افزود: سالن شش هزار نفره رشت و چهار هزار نفره لاهیجان نیز تا پایان امسال افتتاح می‌شوند تا جوانان بتوانند به راحتی از فضاهای ورزشی استفاده کنند.

وی به برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی تشکل‌های فعال و نخبگان جوان اداره کل ورزش و جوانان گیلان اشاره کرد و از ادغام ستاد ساماندهی امور جوانان با شورای عالی ورزش استان خبر داد.

این مسئول اذعان داشت: با نظر استاندار گیلان برای رسیدگی به امور جوانان در عرصه‌های مختلف، این شورا تشکیل می‌شود که در آینده نتایج مطلوبی دارد.

وی، با اشاره به حضور موفق جوانان در تمام عرصه‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود جوانان ما در حماسه راهپیمایی 22 بهمن امسال و انتخابات مجلس شورای اسلامی مانند همیشه با حضور پررنگ خود تبلیغات سوء دشمنان انقلاب را نقش بر آب کنند.

در این نشست جمعی از نخبگان عرصه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی، سیاسی و دبیران سمن‌های مردم‌نهاد اداره کل ورزش و جوانان گیلان حضور داشتند که به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول