اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال صورت گرفت

تکمیل دو طرح بزرگ تقاطع امام سجاد (ع) و شهید لاوی در رینگ سوم

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال دو طرح بزرگ امام سجاد (ع) و نیز شهید لاوی در نقطه اتصال دو رینگ دوم و سوم ترافیک زودتر از موعد مقرر آماده بهره‌برداری شد.

تکمیل دو طرح بزرگ تقاطع امام سجاد (ع) و شهید لاوی در رینگ سوم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فضل الله محلوجی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به بهره‌برداری تقاطع غیر همسطح و زیرگذر امام سجاد (ع)، بزرگراه شهید لاوی و تقاطع غیر همسطح همت که هم‌زمان با پیروزی انقلاب افتتاح می‌شود، اظهار داشت: با همکاری نیروی نظامی در این منطقه و در تکمیل رینگ سوم ترافیکی خیابان فرایبورگ گره کور 15 ساله از رینگ دو م و سوم که باقی مانده و به نتیجه نرسیده بود آماده اجرا شد.

وی با اشاره به پروژه عمرانی در منطقه شش هم‌زمان با دهه فجر با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: این پروژه سبب کاهش حجم ترافیکی خیابان‌های منتهی به میدان آزادی و نیز سمت بزرگمهر می‌شود.

شهردار منطقه شش با بیان اینکه این پروژه در موقعیت خاصی قرار گرفته و قسمتی از آن در منطقه نظامی واقع شده است، تصریح کرد: با ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی و نیز دفتر رهبر معظم انقلاب مکاتبات صورت گرفت و بالاخره در اواخر سال 89 این پروژه با وجود عدم پرداخت اعتبارات تا سال جاری توسط شهرداری اجرا شد.

وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه به نور پردازی این زیر گذر اشاره کرد و گفت: این زیر گذر با عکس شهدا در زیر پل شهید لاوی مزین شده است که در زیر سقف این زیر گذر چراغ‌هایی به صورت ستاره‌ای چشمک زن تدارک دیده شده که به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد شهیدان آذین شده است.

*15 میلیارد تا کنون برای ساماندهی تخت فولاد هزینه شده است

محلوجی در ادامه صحبت‌های خود به دیگر اقدامات این شهرداری و  به ساماندهی تخت فولاد اشاره کرد و گفت: 15 میلیارد تومان برای ساماندهی تخت فولاد اصفهان در طی این شش سال هزینه شده است که پنج میلیارد تومان برای آزاد سازی پلاک‌های موجود و نیز پارکینگ هزینه  شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان گذشته در این منطقه یک میدان نظام وجود داشته است، ادامه داد: شهرداری منطقه شش در نظر دارد در آینده با آزاد کردن منطقه مورد نظر تا میدان آزادی این طرح را اجرایی کند که تا کنون به واسطه سایر طرح‌های اجرایی و تداخل با سایر طرح‌ها در این منطقه که در فلکه فیض واقع شده با مشکل مواجه شده است.

شهردار منطقه شش طرح احیای میدان نظام را با تصویب طرح تفضیلی سال 79 و در مسیر چهار باغ برشمرد و تصریح کرد: در طرح بازنگری قانون خارج شدن پادگان‌ها جزء طرح قرار گرفت و پیشنهاد شد قسمتی از این طرح با هماهنگی نیروی نظامی و سپاه به اجرا گذاشته شود.

وی با اشاره به بودجه شهرداری منطقه شش مبنی بر 76 میلیارد تومان بیان داشت: 70 درصد از این بودجه عمرانی و 30 درصد جاری است که 78 درصد بودجه به صورت نقدی محقق شده است.

محلوجی با تاکید به اینکه 50 درصد بودجه غیر نقدی منطقه به صورت غیر نقدی محقق شده است، اضافه کرد: در کل 120 درصد از بودجه نقدی و غیر نقدی تا کنون محقق شده است.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به پروژه پل هفتم و شهید همت اشاره کرد و افزود: با توجه به اجرای پروژه اجلاس سران پیش‌بینی می‌شود که این پروژه‌ها زودتر از موعد اجرا شود.

*آزاد سازی 80 هزار متر مربع محدوده ساخت اجلاس توسط شهرداری منطقه شش است

شهردار منطقه شش با بیان اینکه 5 هکتار از راضی خریداری و در اختیار ساخت اجلاس سران قرار گرفته است، بیان داشت: آزاد سازی قسمتی از این اراضی را با توجه به اینکه 120 هزار متر مربع بوده است شهرداری مرکزی و مابقی را شهرداری منطقه شش تقبل کرده است از سمت کانال آب در قسمت خیابان آبشار 80 هزار متر زمین بر عهده شهرداری منطقه شش است.

وی در ادامه به پاره‌ای از مشکلات این منطقه با توجه به وجود فروشگاه بزرگ بال مارکت و ترافیک حاصل از آن اشاره کرد و گفت: قبل از اجرای این طرح ما پیش بینی ایجاد ترافیک در این خیابان را کرده و پیشنهاد پارکینگ دادیم که با توجه به موقعیت منطقه خیلی به احداث این فروشگاه راضی نبوده اما طی مراحل قانونی و مشارکت بخش خصوصی خارجی تصمیم به احداث این مرکز گرفته شد.

محلوجی به برخی اقدامات باز دارنده این مرکز از جمله عدم نصب تابلوی فروشگاه اشاره کرد و گفت: پیشنهاد تعامل و توافق پرداخت جریمه با احداث پارکینگ را به این مجموعه داده‌ایم که تا کنون اقدامی نشده است.

*فاز یک سنتی سنتر اصفهان اردیبهشت 91 بهره برداری می‌شود

وی همچنین به مجموعه سیتی سنتر اصفهان پرداخت و گفت: این مجموعه که زیر نظر شهرداری و توسط سه پیمانکار در حال ساخت است با پیش‌بینی‌های لازم و توافقات با بخش خصوصی توانایی ظرفیت 4 هزار خودرو را در پارکینگ دارد.

شهردار منطقه شش همچنین از آمادگی فاز یک این سینی سنتر در اصفهان خبر داد و گفت: در اردیبهشت سال 91 فاز نخستین این مجموعه افتتاح می‌شود.

وی در ادامه به مشخصات جغرافیایی منطقه و نیز به سرانه فضای سبز شهر داری منطقه شش اشاره کرد و افزود: سرانه فضای سبز این منطقه حدود 35 متر مربع برای هر نفر است که امید می‌رود تا سال 91 به حدود 40 متر برسد.

*انبوه سازان تمایلی به سرمایه گذاری در همت آباد ندارند

محلوجی همچنین به بافت فرسوده منطقه همت آباد و مشکلات این منطقه پرداخت و گفت: در این منطقه چند نوع مشارکت داریم که به بسیاری از انبوه سازان پیشنهاد احیاء آن را داده، اما تمایلی برای احیاء بافت با توجه به مقرون به صرفه نبودن از سوی انبوه سازان وجود نداشته است.

وی بیان داشت: برای احیاء بافت فرسوده راه کارهایی را که دولت پیشنهاد داده است، منظور کرده‌ایم اما همکاری سازمان میراث فرهنگی ونیز سازمان راه و ترابری را هم می‌طلبد.

شهردار منطقه شش همچنین به اعتبار ساخت دیگر پروژه‌های عمرانی این منطقه پرداخت و گفت: احداث تقاطع غیر همسطح سردار شهید همت و سردار شهیدلاوی با هزینه ۷۰ میلیارد ریال به منظور ایجاد دسترسی و اتصال رینگ سوم به بزرگراه سردار شهید لاوی و همچنین دسترسی به ادامه بزرگراه شهید همت انجام شده است.

وی همچنین ساماندهی میدان شهید قوچانی با هزینه ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با مساحت 16 هکتار را  بزرگ‌ترین میدان شهر اصفهان برشمرد و افزود: احداث پارکینگ شهید نیکبخت با هزینه ۷۰ میلیارد از دیگر پروژه‌های این شهرداری است.

محلوجی ساخت پارکینگ در مجاورت دادگستری اصفهان واقع در خیابان نیکبخت و بروز مشکلات ترافیکی را از اقدامات مهم این شهرداری برشمرد و بیان داشت: این پروژه 25 سال بود که در این منطقه به منظور تأمین رفاه و آسایش ساکنان صورت نگرفته بود که در دستور کار قرار گرفت.

* پروژه‌های اجلاس سران، پل هفتم، پل اشکاوند از مهم‌ترین پروژه‌های سال آینده منطقه شش

وی  با بیان اینکه احیای بافت فرسوده نیز مورد توجه ویژه بوده است، تعریض خیابان شهید خلیلی با هزینه 2 میلیارد و 12 میلیون ریال را در راستای احیای بافت فرسوده همت آباد و بازگشایی نقاط کور و مشکل ساز محلات این محور عنوان کرد.

محلوجی به احداث پارک‌های محلی اشاره و تصریح کرد: احداث پارک‌های محلی شریعتی و باغ اناری با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال و ایجاد فضای سبز شمالی مصلی با هزینه ۵ میلیارد و 200 میلیون ریال،ساماندهی پیاده روهای سطح منطقه از دیگر اقدامات این منطقه است.

شهردار منطقه شش اصفهان با اشاره به برنامه‌های سال آینده اظهار داشت: تکمیل رینگ سوم ترافیکی، پروژه‌های اجلاس، پل هفتم، پل اشکاوند از مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده این منطقه است.

وی به پروژه رینگ چهارم و حفاظتی شهر اشاره و ادامه داد: با توجه به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد و احداث سالن‌های مخصوص در این منطقه پروژه رینگ چهارم و حفاظتی شهر در این محور زودتر اجرایی می‌شود.

محلوجی بیان داشت: احداث پل هفتم نیز یکی دیگر از طرح‌های استراتژیک این منطقه است که طراحی و عملیات اجرایی آن در سال آینده انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول