اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر منابع انسانی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد

اولویت بومی گزینی در استخدامی‌های دستگاه‌های خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری خراسان شمالی گفت: بومی‌گزینی در استخدامی‌های دستگاه‌های این استان از دو سال قبل به عنوان مهم‌ترین اولویت مورد توجه بوده است.

اولویت بومی گزینی در استخدامی‌های دستگاه‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، جعفر محمدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: طی این مدت بومی گزینی برای تحقق عدالت در استخدامی‌ها برای ایجاد شرایط استخدامی افراد بومی استان توجه شده است.

وی افزود: متأسفانه بومی‌گزینی در ابتدای تاسیس استان کمتر مورد توجه قرار گرفته لیکن طی سال‌های اخیر بومی گزینی مهم‌ترین اولویت در گزینش‌ها بوده است.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه 75 درصد استخدامی‌ها در آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی از میان بانوان بومی استان بوده است، گفت: پذیرش در برخی از دستگاه‌ها صرفاً به خاطر شرایط کاری از میان برادران بومی استان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: حساسیت مهم ما مناطق محروم است از این رو تلاش داشته تا نیروهای مورد نیاز برای شهرستان‌های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان تأمین شود همچنین تأمین نیروهای مورد نیاز دستگاه‌هایی که با کمبود نیرو مواجه بوده از جمله اولویت‌های دفتر منابع انسانی و تحول اداری بوده است.

محمدی ساماندهی نیروی انسانی در کنار جذب نیرو در دستگاه‌ها را ملاک عمل استان عنوان کرد و افزود: همچنین برای رعایت عدالت در استخدامی‌ها و ایجاد شرایط رقابت برابر، آگهی استخدام در تمام نشریات انتشار و پیامک استخدامی‌ها به متقاضیان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: طی دو سال اخیر خارج از این فرآیند های استخدامی نداشتیم و به سویه عدالت رعایت شده است.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری خراسان شمالی مراحل استخدام را شامل آزمون، گزینش و دریافت کد اعلام کرد و گفت: جذب نیروی انسانی خارج از این روال اعم از نیروهای شرکتی و قراردادی ممنوع است.

وی تصریح کرد: طی سال جاری 56 نفر پس از فراخوان‌ها و شرکت در آزمون‌های استخدامی و گزینش در مرحله جذب هستند و 16 نفر نیز برای امور مالیاتی استان به زودی جذب می‌شوند.

به گفته محمدی، آزمون استخدام 102 نفر نیز امروز در استان برگزار که مراحل گزینش و استخدام آنان طی هفته‌های اخیر انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه جذب 150 نفر نیرو در شهرداری‌های استان نیز اظهار داشت: مراحل گزینش اکنون در حال انجام بوده که تاکنون 40 نفر ایثارگر جذب شهرداری‌ها شده‌اند.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه 38 درصد پست‌های اداری استان در گذشته بلا تصدی بود، تصریح کرد: با جذب پست‌های جدید، 80 درصد پست‌های خراسان شمالی دارای تصدی خواهد شد.

وی شمار نیروهای قراردادی خراسان شمالی را نیز دو هزار و 274 نفر عنوان کرد و گفت: اگر نیروهای قراردادی نیز به تعداد نیروهای رسمی افزوده شود، مجموعاً شرایط استان به لحاظ نیروی انسانی در دستگاه‌ها محدود بوده و کسری نخواهد داشت.

محمدی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها است، افزود: بر همین اساس در استانداری و برای برگزاری مراحل استخدام دستگاه اجرایی سعی داشته تا آزمون‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه مقوله استخدام واقعیت‌هایی داشته که با آن مواجه هستیم، اظهار داشت: متأسفانه در برخی از رشته‌ها با وجود درخواست اندک دستگاه‌ها جمع کثیری از داوطلبان برای استخدام شرکت می‌کنند که تنها چند نفر از میان این جمع در مراحل گزینش، استخدام و جذب دستگاه‌ها می‌شوند.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما در مقوله استخدام به الزامات مهمی نیز باید توجه کنیم زیرا با همان محدودیت‌های قانونی باید عمل شود.

وی همچنین با اشاره به گردآوری بانک اطلاعات نیروی انسانی در استان خراسان شمالی یادآور شد: تاکنون 98 درصد کارمندان استان در سامانه کارمند ایران اطلاعات خود را وارد کرده‌اند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول