اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم عنوان کرد

نقش موثر خانواده‌ها در نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در کودکان

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم نقش خانواده‌ها را در نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان موثر و بی‌بدیل توصیف کرد.

نقش موثر خانواده‌ها در نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، محمد مخلصی اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم با بیش از 300 عنوان کتاب و سرگرمی‌های سازنده در نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان شرکت کرده است.

وی ضمن استقبال از برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب در حوزه کودک و نوجوان گفت: اگر کار به صورت تخصصی در حوزه خود انجام شود، در مخاطب بیشترین اثر را گذاشته و نگاه اجتماع نیز در آن حوزه تغییر خواهد کرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم تصریح کرد: انحصار ویژه کودک در قم که استان فرهنگی و در حوزه چاپ و نشر رتبه بالایی دارد، می‌تواند تاثیرات ملی و فراملی داشته باشد.

وی عنوان کرد: اهمیت دادن به نشر کتاب ویژه کودک و نوجوان در استان قم در خور توجه است و امید می‌رود ناشرین با ارائه آثار مناسب بتوانند خوراک خوبی برای مخاطبین فراهم کنند.

مخلصی ابراز داشت: رسالت اولیا و مربیان کودکان و نوجوانان ایجاب می‌کند که تنها به صرف خرید کتاب به نمایشگاه نیایند بلکه باید زمینه‌های ترغیب به مطالعه و کتاب خواندن را در کودک نهادینه کنند تا در بزرگسالی با کتاب مانوس باشند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری تخصصی کتاب‌های کودک و نوجوان سبب انتقال تجارب ناشرین شده و می‌تواند ناشرین بومی استان را به سوی ایجاد خلاقیت در محتوای منابع ارائه شده در شکل ظاهری کتاب سوق دهد.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قم ایجاد نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان را در رقابت سالم بین ناشرین سراسر کشور بی‌تاثیر ندانست و گفت: این رقابت سالم بین ناشرین تاثیرات خوبی در استان در سال‌های آینده خواهد داشت.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از زبان کودک و نوجوان باید مسائل مبتلا به آنها را شناسایی کرده و با ابزار هنر به ارائه مطالب جذاب در این حوزه پرداخت.

مخلصی خواستار مشارکت اولیا و مربیان کودک و نوجوان در امر نهادینه سازی مفاهیم اسلامی شد و گفت: با کمک خانواده‌ها باید مفاهیم مدنظر اسلامی و مذهبی را به صورت غیر مستقیم به این قشر منتقل کرد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول