اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

نمایشگاه دائمی کتاب در شهرک چاپ و نشر دائر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: قرار گرفتن شهرک چاپ و نشر در کنار اتوبان قم ـ تهران و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرضه کتاب و محصولات فرهنگی گامی موثر در توسعه نشر استان است.

نمایشگاه دائمی کتاب در شهرک چاپ و نشر دائر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی اسماعیلی ‌طبا ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از نخستین شهرک صنعتی چاپ و نشر کشور و 33 پروژه عمرانی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قم که در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه پردیس برگزار شد، اظهار داشت: از سال 87 که طرح راه‌اندازی شهرک چاپ و نشر آغاز شد با نگاه خوب و حمایت‌های مسئولان استانی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای احداث این شهرک محوطه‌سازی و تامین زیرساخت‌ها به خوبی انجام شد و با ساخت و بهره‌برداری از این شهرک قم به قطب چاپ و نشر در کشور تبدیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه علوم دینی از قم به جهان منتشر می‌شود، عنوان داشت: ایجاد شهرک چاپ و نشر در نخستین گام به انتشار معارف شیعی و در گام‌های بعد به اشتغال‌زایی، درآمدزایی و ... می‌انجامد.

اسماعیلی ‌طبا ابراز داشت: تجمیع امور چاپ و نشر محاسن بسیاری دارد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه متولی این امر می‌تواند بحث‌های مربوط به پشتیبانی و نظارتی را به راحتی انجام دهد.

وی عنوان داشت: با راه‌اندازی شهرک چاپ و نشر از دیگر نقاط کشور و حتی از خارج از کشور سفارشات چاپ و نشر پذیرفته می‌شود که این امر منجر به رونق این صنعت در استان می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به گران بودن کاغذ، مرکب، دستگاه‌های لیتوگرافی و ... در این صنعت افزود: با ایجاد شهرک چاپ و نشر و انجام امور حمایتی این صنعت احیا خواهد شد.

اسماعیلی ‌طبا بیان داشت: قرار گرفتن این شهرک در کنار اتوبان قم ـ تهران و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرضه کتاب و محصولات فرهنگی گامی موثر در توسعه نشر استان است.

وی با اشاره به ورود 17 میلیون مسافر و زائر به استان قم در سال گفت: افرادی که از این مسیر تردد می‌کنند، می‌توانند از آخرین محصولات نشر قم نیز بازدید کنند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول