اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر خواستار شد

فعال‌سازی اکیپ‌های زنده‌گیری اتلاف سگ‌های ولگرد در خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر فعال سازی اکیپ‌های زنده‌گیری سگ‌های ولگرد برای اتلاف آنها را در خرمشهر خواستار شد.

فعال‌سازی اکیپ‌های زنده‌گیری اتلاف سگ‌های ولگرد در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر احسان‌الله منفرد ظهر امروز در دهمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر اظهار کرد: طبق آخرین دستورالعمل‌هایی که از سوی استان خوزستان اعلام شده‌ اتلاف سگ‌های ولگرد نباید به صورت خشونت‌آمیز صورت گیرد و پیشنهادهای متعددی مبنی بر آموزش اکیپ‌هایی برای زنده‌گیری سگ‌ها ارائه‌ شد.

وی افزود: فعال سازی اکیپ زنده‌گیری سگ‌ها در شهرستان خرمشهر نیز باید انجام شود زیرا اتلاف سگ‌ها با استفاده از اسلحه و شلیک کردن به سمت آنها تنها باعث پراکنده شدن سایر سگ‌های ولگرد در اثر ترس از صدای شلیک شده و عملا نتیجه‌ مثبتی به دنبال نخواهد داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر تصریح کرد: تشکیل و فعال سازی چنین اکیپ‌هایی مزایایی نسبت به سایر روش‌های اتلاف دارد که از جمله آنها می‌توان به عدم نیاز به اخذ مجوز حمل اسلحه اشاره کرد.

منفرد با اشاره به اینکه پیشنهادهایی برای اتلاف سگ‌ها با استفاده از سم ارائه شده گفت: اتلاف سگ‌های ولگرد از طریق مسموم کردن آنها روشی قدیمی است که به دلیل توقف تولید تنها سم موثر در اتلاف سگ‌ها استفاده از این روش امکان‌پذیر نیست و به کارگیری سایر انواع سموم تنها باعث مسموم شدن سگ‌های ولگرد می‌شود.

وی ادامه داد: در نتیجه مسموم شدن سگ‌ها و گردش آنها در سطح شهر و همچنین نوشیدن از منابع آبی که انواع دام از آن می‌نوشند، این کار می‌تواند موجب انتقال مسمومیت به دام‌ها شده و به این ترتیب زیان‌هایی را به دامداران وارد کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با بیان اینکه در حال حاضر تنها پروتکل تأیید شده از سوی مسئولان استانی شکار سگ‌ها است خاطرنشان کرد: بحث اکیپ‌های زنده‌گیری سگ‌ها تاکنون در حد پیشنهاد بوده و هیچ پروتکلی برای اجرای آن به تصویب نرسیده اما تجربه چنین روشی می‌تواند بسیار موثر باشد.

منفرد در ادامه جلسه با اشاره به وضعیت سرویس‌های بهداشتی یادمان راهیان نور اظهار کرد: راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی جدید در مجاورت فضای یادمان صورت گرفته و این سرویس‌ها افتتاح شده‌اند.

وی همچنین در خصوص ورود چربی رستوران‌ها به فاضلاب‌ تصریح کرد: اگرچه ورود چربی به فاضلاب ممنوع نیست و دستورالعملی درخصوص جلوگیری از نفوذ آن به شبکه فاضلاب وجود ندارد اما با اینحال برای ممانعت از مسدود شدن انشعابات به رستوران‌ها ابلاغ خواهیم کرد که با نصب توری‌هایی در ابتدای ورود پساب‌ها به فاضلاب از نفوذ چربی‌ها به آن جلوگیری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در پایان گفت: در خصوص جمع‌آوری زباله‌ها در مناطق مختلف شهرستان خرمشهر اقدامات جدی باید صورت گیرد زیرا وضعیت بهداشتی به ویژه در اطراف مدارس خرمشهر بسیار حاد است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول