اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور اجرا می‌شود

طرح علامت‌گذاری سگ‌های ولگرد در استان البرز/سگ‌‌های ولگرد دیگر معدوم نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: براساس اجرای طرحی مبنی بر علامت‌گذاری سگ‌های ولگرد به جای معدوم کردن آنها، این طرح برای نخستین‌ بار و به صورت آزمایشی در این استان اجرا می‌شود.

طرح علامت‌گذاری سگ‌های ولگرد در استان البرز/سگ‌‌های ولگرد دیگر معدوم نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، وجود سگ‌های ولگرد در کشور و ورود آنها از حاشیه شهرها به درون مناطق مسکونی یکی از معضلاتی است که همواره شهرهای مختلف کشور حتی کلان‌شهر‌هایی مانند شهرستان کرج مرکز استان البرز را رنج می‌دهد.

به دنبال افزایش تعداد این سگ‌ها و آسیب‌های بهداشتی ناشی از ورود این حیوانات به درون شهرها، طرح معدوم‌‌سازی سگ‌های ولگرد در کشور اجرا شد.

با این وجود چندی پیش سازمان دامپزشکی کشور طرحی را جایگزین معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد کرد که براساس آن، این حیوانات ابتدا واکسینه و سپس علامت‌گذاری می‌شوند.

براساس این گزارش، اجرای طرح فوق طی روز‌های اخیر برای نخستین‌ بار و به صورت آزمایشی در استان البرز آغاز شده است.

این خبر را مدیرکل دامپزشکی استان البرز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اعلام کرد و گفت: طرح سازمان دامپزشکی به طور کلی این است که دیگر سگ‌های ولگرد معدوم نشوند،‌ بلکه ابتدا این حیوانات جمع‌آوری و سپس واکسینه و علامت‌گذاری شوند.

سیداصغر برایی‌نژاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جلوگیری از معدوم کردن سگ‌های ولگرد چه اهدافی را پیگیری می‌کند، عنوان کرد: این طرح در مرحله آزمایشی و مقدماتی قرار داشته و کارشناسان محیط زیست و هم‌چنین دامپزشکی هم‌چنان مشغول بررسی و تحقیق در این مورد هستند.

وی تصریح کرد: البته حذف هر یک از موجودات از چرخه محیط زیست‌ که دارای دایره‌ای منطقی است، آسیب‌هایی را به دنبال دارد که ما در نخستین گام به دنبال کاهش این آسیب‌ها هستیم.

 

* واکسیناسیون 400 قلاده سگ ولگرد در استان البرز

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای اجرای این طرح در استان البرز اشاره کرد و گفت: تاکنون 400 قلاده سگ ولگرد در نقاط مختلف استان البرز شناسایی و سپس توسط ماموران اداره دامپزشکی استان واکسینه‌ و علامت‌گذاری شده است.

برایی‌نژاد در پایان متذکر شد: در صورت نتایج مثبت اجرای طرح واکسیناسیون سگ‌های ولگرد در استان البرز، این طرح در دیگر نقاط کشور با تلاش سازمان دامپزشکی عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول