اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مسجد سلیمان:

14 سال از سند چشم‌انداز توسعه جلوتر هستیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مسجد سلیمان گفت: پیشرفت‌های علمی ایران نشان دهنده این است که 14 سال از سند چشم انداز توسعه جلوتر هستیم.

14 سال از سند چشم‌انداز توسعه جلوتر هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصادق امینی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت و سومین سالگرد شهید قاضی شریفی، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، گفت: پیشرفت‌های علمی کشور نشان می‌دهد که 14 سال از سند چشم انداز توسعه جلوتر هستیم اما آنچه مایه تاسف است این که در بعد اخلاق، ایمان،کمال و تذهیب عقب مانده‌ایم. البته این بدان معنا نیست که ما در بحران به سر می‌بریم، بلکه به آنچه انتظار داشته‌ایم نرسیده‌ایم.

به گفته وی، این جوششی که امروز در این مراسم است و برای خون قاضی شهید موج می زند، حاکی از تربیت نفوس کارآمد مهندسی قرآنی است.

وی جایگاه رفیع شهدا به ویژه افرادی که در زمان صلح شهید می‌شوند را یادآور شد و افزود: شهید قاضی شریفی، با شهامت و شجاعت پرونده بزرگ فساد زمین‌خواری را دنبال کرد و با این که خطر مرگ را احساس می‌کرد، در برابر مفسدان کم نیاورد و نلغزید چون درس آموخته مکتب امام (ره) بود و نگاه امام خمینی (ره) متوجه جان‌ها و اندیشه‌ها بود.

امینی با بیان اینکه قاضی شریفی در راه اسلام و عدالت به شهادت رسید، تصریح کرد: با این که می‌توانست ضمن حفظ جان خود با مفسدان دست دوستی بدهد، زیر بار این خفت نرفت و با وجودی که در خانه‌ای 80 متری زندگی می‌کرد و به گفته نزدیکان و دوستانش حقوق خود را ایثارگرانه با فقرا تقسیم می کرد.

امام جمعه مسجدسلیمان اظهار داشت: در حالی که مفسدان دادستان کشور را در معرض تهدید قرار می‌دهند، دست و پنجه نرم کردن قضات دادگاه‌ها با تهدیدهای متعدد شجاعتی مثال‌زدنی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم گرامیداشت این شهید هر سال برگزار شود، اظهار امیدواری کرد: قاتلان این شهید به زودی رسوا شوند. البته هدف، تبیین آرمان‌های این شهید و معرفی شخصیت وی به مردم است.

قاضی امرالله شریفی مستشار دادگاه شعبه یک تجدید نظر 24 دی ماه 87 در اهواز ترور شد. پرونده‌های زمین‌خواری در اهواز توسط وی بررسی شده و منجر به صدور حکم و ابطال اسناد شده بود. قاتلان وی هنوز دستگیر نشده‌اند. 

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول