اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان اردبیل:

95 رشته علمی– کاربردی در اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 95 رشته آموزش علمی و کاربردی در این استان در حال اجراست.

95 رشته علمی– کاربردی در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالعزیز ابراهیم‌زاده پیش از ظهر امروز در بازدید از مراکز دانشگاهی علمی- کاربردی اردبیل به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: 32 رشته پودمانی، 15 رشته مشترک و 48 رشته ترمی در اردبیل در حال اجراست.

وی بیان داشت: در رشته‌های پودمانی شاخه‌های سخت‌افزار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فیلمسازی و کمک‌کارگردانی و ... در رشته‌های مشترک نرم‌افزار کامپیوتر، حسابداری در گرایش‌های دولتی، مالیاتی و صنعتی، حقوق قضایی، گرایش امور ثبتی، حقوق گرایش شورای حل اختلاف و ... و همچنین در رشته‌های ترمی نیز مهندسی طراحی و نقشه‌کشی صنعتی، مهندسی متالوژی ذوب ‌فلزات، تکنولوژی تغییر شکل فلزات، مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید ماشین‌ابزار، مکانیزاسیون کشاورزی و ... تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان اردبیل با اشاره به اینکه ساختار مراکز آموزش علمی- کاربردی در سه حوزه خصوصی، دولتی و عمومی است، افزود: در بخش خصوصی مدیریت صنعتی، فرهنگ و هنر، ذوب آهن، دانش‌پژوهان و مرکز علمی- کاربردی گرمی و پارس‌آباد، در بخش دولتی جهاد کشاورزی، جهاد کشاورزی مغان، صنایع دستی، تعاون و مرکز خبر و در بخش عمومی نیز خانه کارگر، خانه کارگر پارس‌آباد، مرکز علمی- کاربردی امام حسین (ع)، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های اردبیل و جهاد دانشگاهی اردبیل فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم‌زاده در پایان اظهار داشت:‌ دانشگاه جامع علمی- کاربردی اردبیل در نزدیک به هشت سال فعالیت خود دارای 16 مرکز مجری با هفت هزار و 488 نفر دانشجو در 71 کد رشته محل پودمانی و 58 کد رشته محل ترمی، 80 رشته در مقطع کاردانی، 16 رشته در مقطع کارشناسی در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر می‌باشد که تا کنون سه هزار و 655 نفر فارغ‌التحصیل داشته است.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول