اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار زیدون تأکید کرد

زنده نگه داشتن انگیزه‌های انقلاب اسلامی

خبرگزاری فارس: بخشدار زیدون با اشاره به اینکه تمام انگیزه‌های انقلاب باید زنده نگه داشته شود، گفت: استمرار هر جنبشی به زنده نگه داشتن انگیزه‌های اصلی آن جنبش وابسته است.

زنده نگه داشتن انگیزه‌های انقلاب اسلامی

فریدون توکلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان با تبریک به‌ مناسبت سالروز شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این روزها، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد.

بخشدار زیدون تصریح کرد: انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود، که در آن عده‌ای قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند با پای گذاردن در دایره معنویت و ایثار و شهادت بود که فرزانگان خاک از این سرزمین پاک به سوی افلاک پر گشودند و تا نهایت تاریخ جاودانه شدند.

وی ادامه داد: دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌ها بوده و کمترین ثمره این انقلاب، گشودن فصلی نو در تاریخ معاصر است.

توکلیان خاطرنشان کرد: استمرار هر جنبشی به زنده نگه داشتن انگیزه‌های اصلی آن جنبش وابسته است.

وی با بیان اینکه انگیزه اصلی مردم مسلمان ایران در رویارویی با رژیم طاغوت عبارت بود از تلاش برای ایجاد استقلال فرهنگی، آزادی سیاسی و جمهوری اسلامی، افزود: با تحلیل دقیق این انگیزه‌ها در مرحله نظر و سپس برنامه‌ریزی عملی برای اجرای آنها در سطح اجتماع، می‌توانیم دوام انقلابمان را تأمین کنیم.

وی هم‌چنین عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات عمیقی در داخل کشور و جهان از جمله شکوفایی معنوی و گرایش مردم به سمت ارزش‌های اسلامی، احیای اصل امامت در قالب ولایت‌فقیه، گسترش آزادی‌های مشروع که خود موجب حضور بیشتر مردم در صحنه‌های مختلف اجتماعی شده و ... ایجاد شد.

بخشدار زیدون ادامه داد: حضرت امام (ره) پیش از آنکه مردم را به انقلاب بر ضد طاغوت وادارد، انقلابی در درون دل‌هایشان آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بود بر ضد تمام ارزش‌های به ارث مانده از دوران ستم‌شاهی و انسان‌هایی که گاهی برای به دست آوردن وسایل بهتر زندگی، تظاهرات می‌کردند، چنان متحول شدند که با سخنرانی‌ها و رهنمودهای جاوید امام، راه چند ساله را یک شبه طی کردند.

توکلیان با تأکید بر حضور گسترده و بی‌شائبه مردم این خطه در راهپیمایی 22 بهمن گفت: جوانانی که به فکر آرایش ظاهری خود و دنبال شهوات نفسانی بودند، این‌بار در جستجوی حقیقت، راه شهادت پیش گرفتند و حسین‌وار، ارزش‌های طاغوتی را مبدل به ارزش‌های قرآنی کردند.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول