اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آبادان در مجلس:

انقلاب اسلامی از مهمترین پدیده‌های قرن بیستم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین پدیده‌های سیاسی ـ اجتماعی قرن بیستم است.

انقلاب اسلامی از مهمترین پدیده‌های قرن بیستم است

سیدحسین دهدشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به حماسه سرنوشت‌ساز 22 بهمن‌ماه چنین اظهار کرد: با گذشت بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هنوز هم یاد و خاطره حماسه‌سازان دوران انقلاب در خاطره‌ها زنده است.

وی با اشاره به اینکه در این میان ارتش و سایر نیروهای مسلح نیز سهم بسزایی داشته‌اند، افزود: ارتشی که توسط نیروهای خارجی برای حفظ و بقای سلطنت پهلوی تعلیم دیده و مسلح شده بود، درست زمانی که رژیم به وفاداری این نیروی عظیم و مجهز نیاز داشت، با پشت کردن به آن، موجبات سقوط هر چه سریع‌تر رژیم پهلوی را فراهم کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی توانست با بهره‌گیری از نظام معنایی و اندیشه‌ای بدیع و عمیق یعنی توسل به آموزه‌های اصیل دینی خود، هویتی نوین و تحول‌ساز ایجاد کند.

وی ادامه داد: هم‌چنین با ایجاد هویتی معناساز و معنابخش درصدد برآمد تا با بهره‌گیری از فرهنگ بومی اسلامی ـ شیعی خود هویتی نو و متمایز بر پایه بنیان‌های ارزشی و آموزه‌های دینی شکل دهد.

دهدشتی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین پدیده‌های سیاسی ـ اجتماعی قرن بیستم، نه تنها موجب تحول و دگرگونی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایران شد بلکه حوزه نظریه‌های سیاسی ـ اجتماعی مربوط به دیگر انقلاب‌ها نیز از این تغییرات مصون نماند.

وی اضافه کرد: در دهه فجر بین روزهای 12 تا 22 بهمن‌ماه 1357 که در آن امام خمینی(ره) بعد از تبعید 15 ساله در دوازدهم بهمن‌ماه سال 57 به ایران بازگشت و با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن‌ماه منقرض شد، طلوع اسلام آغازی دوباره یافت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: دهه فجر سرآغاز و خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما بوده که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

وی هم‌چنین افزود: در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین کننده و بی‌مانند به‌ شمار می‌رود.

دهدشتی با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجود نداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه «غالب و مغلوب» و «سلطان و رعیت» بوده، افزود: باید این روزها و لحظات را گرامی داشت و با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن دِین خود را نسبت به شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادا کرد.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول