اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبادان:

نهضت امام مستقیماً با امپریالیسم آمریکا در افتاده بود

خبرگزاری فارس: فرماندار آبادان گفت: نهضت امام در ایران مستقیماً با امپریالیسم آمریکا در افتاده بود و شکست را بر او تحمیل کرده بود.

نهضت امام مستقیماً با امپریالیسم آمریکا در افتاده بود

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: پس از جنگ جهانی دوم نظمی ظالمانه بر جهان حکم‌فرما بود.

وی افزود: مناطق مختلف جهان بین دو قدرت غالب شرق و غرب تقسیم شده بود و سازمان‌های نظامی ورشو و ناتو نگهبانان این نظم ناعادلانه بودند.

فرماندار آبادان با اشاره به اینکه هیچ حرکت و تحولی در جهان سوم خارج از این چارچوب و بدون وابستگی به یکی از دو قطب حاکم امکان موفقیت نمی‌یافت، تصریح کرد: اینک انقلابی در جهان معاصر و در منطقه امن غربی‌ها پیروز شده بود که شعار اصلی آن «نه شرقی نه غربی» بود.

وی اضافه کرد: نهضت امام در ایران مستقیماً با امپریالیسم آمریکا در افتاده بود و شکست را بر او تحمیل کرده بود.

ایلخاص‌زاده ادامه داد: این واقعیت کمونیست‌ها را در ادعای مبارزات ضد امپریالیستی‌شان خلع سلاح می‌کرد و برای نخستین‌ بار در عصر حاضر، دین را به عنوان عاملی حرکت‌زا در پهنه مبارزات ملتها مطرح می‌ساخت.

وی با بیان اینکه جبهه دشمنی‌ها را آمریکا رهبری می‌کرد و دولت انگلیس و برخی دول اروپایی دیگر به همراه تمام رژیم‌های وابسته به غرب در آن مشارکت فعال داشتند، عنوان کرد: شوروی (سابق) و اقمار آن نیز ناخرسند از اتفاقی که در ایران افتاده و به حاکمیت دین منجر شد، با آمریکایی‌ها در بسیاری از خصومت‌ها هم‌سو شدند.

فرماندار آبادان خاطرنشان کرد: نمونه بارز این هم‌پیمانی در هم‌نوایی نیروهای چپ و راست ضد انقلاب داخل کشور که بعدها اسناد وابستگی آنان به سفارتخانه‌های شوروی و آمریکا افشا شد و از آن بارزتر هماهنگی همه‌‌جانبه دو کشور در تجهیز صدام و حمایت از او در جنگ با جمهوری اسلامی را می‌‌توان مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه امام‌خمینی با همان منطقی که نهضت اسلامی را آغاز کرده بود، در اوج فتنه‌ها و فشارهای خارجی انقلاب را هدایت کرد و آن را با اراده خویش به دوره سازندگی و ثبات هدایت کرد، گفت: نهضتی که امام‌‌ خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست غبار از چهره اسلام بزداید.

ایلخاص‌زاده ادامه داد: به همین علت است که تاکنون هیچ یک از طرح‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران که غالباً با حمایت یا سکوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن کشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده و به همین دلیل است که پس از گذشت نزدیک به سه دهه مقابله غرب با انقلاب، امروز سیاستمداران اروپائی و آمریکائی بر ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تأکید می‌کنند.

وی در پایان با تأکید بر حضور حداکثری و اقشار مختلف شهروندان در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: نهضتی که در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول