اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

آزمون نازل‌های عرضه سوخت در اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: آزمون نازل‌های عرضه سوخت بنزین، گازوئیل، نفت سفید و نفت گاز با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان و نظارت استاندارد در اردبیل اجرا می‌شود.

آزمون نازل‌های عرضه سوخت در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در نشست نظارتی اجرای استانداردها در اردبیل اظهار داشت: با توجه به هدفمند شدن یارانه‌ها و حساسیت مردم نسبت به ارائه صحیح مقدار بنزین و گازوئیل مصرفی در جایگاه‌های سوخت این آزمون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین از برگزاری آزمون و کنترل کیفی وسایل سنجش در دو بخش وسایل سنجش سبک و آزمون باسکول ثابت هم‌کف با مشارکت آزمایشگاه همکار خبر داد و گفت: در بخش وسایل سنجش سبک کنترل انواع ترازو‌های سبک، معمولی، عقربه‌ای، الکترونیکی، وزنه‌های ترازو و باسکول متحرک مورد سنجش قرار می‌گیرد که کارشناسان ما در این بخش با مراجعه به صنوف مختلف اعم از طلا‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها و ... بر کنترل کیفی و عملکرد ترازو‌های مورد استفاده نظارت می‌کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل همچنین با اشاره به آزمون و کنترل کیفی باسکول‌های ثابت هم‌کف نیز خاطرنشان کرد:‌ با ابلاغیه سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مبنی بر اجرایی شدن استاندارد ملی 10274 در سال جاری، در استان اردبیل نیز با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان استاندارد 10274 را در زمینه باسکول‌های ثابت هم‌کف توسط شرکت بازرسی بخش خصوصی اجرا و جزو اولین استان‌های مجری این استاندارد محسوب شدیم.

علایی همچنین کنترل کیفی مصالح ساختمانی را نیز یادآور شد و گفت: در همین راستا با مساعدت‌های معاونت عمرانی استانداری و دفتر فنی استانداری اردبیل بازدید‌های فنی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، تایید صلاحیت پنج آزمایشگاه همکار در استان در راستای اصل 44، ابلاغ بیش از 186 مورد تذکر و اخطار به واحدهای دارای مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه، برگزاری سمینار یک روزه با موضوع استاندارد‌سازی بلوک‌های پل استایرن، معرفی 22 واحد تولیدی متخلف مصالح ساختمانی به مراجع ذی‌صلاح اعم از تعزیرات حکومتی یا دادگستری و معرفی این واحدها به سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور ابطال پروانه بهره‌برداری، تایید صلاحیت دو شرکت همکار بازرسی فنی و نمونه‌برداری در رابطه با مصالح ساختمانی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی به منظور حمایت از بخش خصوصی و همچنین تسریع در امر استاندارد‌سازی مصالح ساختمانی پس از ماه‌ها تلاش انجام شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول