اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی یزد در دهه فجر

افتتاح 3 بخش تخصصی در کلینیک خاتم‌الانبیاء یزد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر سه بخش تخصصی شامل کلینیک شیمی‌درمانی، آزمایشگاه تخصصی ژنتیک و مرکز مشاوره ژنتیک با تعرفه دولتی در کلینیک فوق تخصصی خاتم‌الانبیاء راه‌اندازی می‌شود.

افتتاح 3 بخش تخصصی در کلینیک خاتم‌الانبیاء یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، کلینیک شیمی‌درمانی، آزمایشگاه تخصصی ژنتیک و مرکز مشاوره ژنتیک قرار است با امتیاز تعرفه دولتی برای بیماران در ایام‌الله دهه فجر در کلینیک خاتم‌الانبیاء افتتاح شود.

خبرنگار فارس با مسئولان هر یک از این بخش‌ها به گفت‌وگو پرداخته و به بیان ویژگی‌های هر بخش پرداخته است.

رئیس کلینیک شیمی‌درمانی یزد از راه‌اندازی این کلینیک با تعرفه دولتی در محل پلی‌کلینیک ویژه فوق‌تخصصی خاتم‌الانبیاء یزد هم‌زمان با دهه مبارک فجر و هفته وحدت خبر داد.

حسنعلی واحدیان‌اردکانی اظهار داشت: کلینیک شیمی‌درمانی یزد با دارا بودن سه تخت فعال خدماتی از قبیل شیمی‌درمانی سیستمیک، شیمی‌درمانی داخل پورت، شیمی‌درمانی سرپایی و ... ارائه می‌هد.

وی هم‌چنین نمونه‌برداری استخوان و تهیه لام خون محیطی را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد.

این فوق‌تخصص خون و سرطان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود روزانه حداقل دو برابر میزان تخت فعال این مرکز یعنی روزانه 10 بیمار در این مرکز پذیرش شوند.

* افتتاح آزمایشگاه  تخصصی ژنتیک و مرکز مشاوره ژنتیک در یزد

مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی ژنتیک یزد نیز از راه‌اندازی این مرکز با تعرفه دولتی برای نخستین بار در استان یزد خبر داد.

محمدحسن شیخ‌ها بیان کرد: در این مرکز آزمایشات سلولی و مولکولی، آزمایشات غربالگری دوران بارداری و ... انجام می‌شود، در این مرکز با انجام آزمایشات خون در هفته 12 بارداری بسیاری از ناهنجاری‌های ژنتیکی تشخیص داده می‌شود.

شیخ‌ها تصریح کرد: از دیگر آزمایشاتی که در این مرکز انجام می‌گیرد، آزمایش تشخیص مولکولی بیماری‌های عفونی همچون بیماری سل و هپاتیت است که با تشخیص مولکولی در این آزمایشگاه حتی می‌توان به تعداد کمی مولکول‌های بیماری‌های یاد شده پی برد.

مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی ژنتیک یزد ادامه داد: انجام آزمایشات کشت کروموزومی برای تشخیص بیماری‌های کروموزومی از قبیل سندروم دان و مونگولیسم نیز از دیگر آزمایشاتی است که در این مرکز صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر تجویز پزشک متخصص برای انجام مشاوره‌های ژنتیک برای بیماران تأکید کرد: به علت کثرت مراجعه بیماران به این مرکز، بیماران قبل از انجام هر نوع آزمایش باید مشاوره ژنتیک شوند تا در صورت لزوم برای آنها آزمایش انجام گیرد.

* راه‌اندازی مرکز مشاوره ژنتیک با تعرفه دولتی

مسئول مرکز مشاوره ژنتیک یزد نیز از راه‌اندازی این مرکز در محل پلی‌کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خاتم‌الانبیاء یزد با تعرفه دولتی برای نخستین بار در استان یزد خبر داد.

محمدحسن شیخ‌ها اظهار داشت: این کلینیک خدماتی هم‌چون خدمات مشاوره قبل از ازدواج، قبل از بارداری و حین بارداری را به افرادی که نیاز به مشاوره داشته باشند، ارائه می‌دهد، این کلینیک هم‌چنین به ارائه خدمات مشاوره‌ای ویژه بیمارانی که مشکل ژنتیک دارند، می‌پردازند.

مسئول مرکز مشاوره ژنتیک یزد با اشاره به ساعات ارائه خدمات در این مرکز تصریح کرد: این کلینیک از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 تا 20 به ارائه خدمات می‌پردازد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول