اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان مریوان

سرانه فضای ورزشی مریوان 27 سانتی‌متر مربع است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی در این شهرستان 27 سانتی‌متر مربع است که با تحقق پروژه‌های مصوبات سفر این میزان افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

سرانه فضای ورزشی مریوان 27 سانتی‌متر مربع است

حامد جولایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر 36 هیئت ورزشی در بخش آقایان و 22 هیئت ورزشی در بخش بانوان در سطح این شهرستان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه استقبال مردم مریوان از ورزش‌های مختلف قابل ستایش است، تصریح کرد: هم‌اکنون 6 هزار و 900 نفر ورزشکار در قالب هیئت‌های مختلف سازماندهی شده‌اند.

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان، تا پایان سال جاری میزان ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان در مقایسه با سال گذشته افزایش خاصی خواهد داشت.

جولایی به هشت مکان ورزشی فعال در مریوان اشاره کرد و گفت: با سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان کردستان احداث دو پروژه ورزشی دیگر نیز به این شهرستان اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: سالن هزار و200 نفره با 50 درصد پیشرفت و زمین ورزشی کولان و برده‌رشه با 80 درصدی پیشرفت پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری است.

جولایی در ادامه یادآور شد: در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان کردستان ساخت پنج پروژه ورزشی خانه کشتی، سالن اختصاصی تنیس‌روی میز، سالن ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، پیست تارتار دو و میدانی و استخر سرپوشیده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مصوب شد.

به گفته وی، خانه‌کشتی این شهرستان در 22 بهمن ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید اما عملیات ساخت سالن اختصاصی تنیس‌روی میز، سالن پهلوانی و زورخانه‌ای و پیست تارتار دوومیدانی به علت نبود اعتبار متوقف شده است.

* سرانه فضای ورزشی مریوان افزایش می‌یابد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان با اعلام اینکه در حال حاضر سرانه فضای‌ ورزشی در این شهرستان 27 سانتی‌مترمربع است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست احداث، این میزان فضا افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

جولایی به مشکلات ورزش این شهرستان اشاره کرد و افزود: نبود اعتبار کافی برای کمک به هیئت‌های ورزشی، کمبود خانه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف ورزشی و کمبود نیروی انسانی از عمده‌ترین مشکلات ورزش این شهرستان است.

وی در ادامه گفت: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی با حضور 8 هزار نفر، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری با حضور 700 نفر و برگزاری همایش کوهپیمایی با شرکت 400 نفر در سال جاری از دیگر اقدامات اداره ورزش و جوانان مریوان است.

جولایی اضافه کرد: برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر ورزش‌های همگانی و قهرمانی در سطح استان می‌توان مردم را به سمت ورزش‌های کم‌هزینه تشویق کرد و مکان‌های ورزشی را به صورت رایگان در ساعات مشخص در اختیار آنان قرار داد.

وی همچنین تصریح کرد: برای حضور در همایش‌ها و کوهپیمایی‌های مختلف نیز می‌توان از تبلیغات گسترده و پیش‌بینی جوایز استفاده کرد.

* ورزش بانوان مریوان در راه توسعه قرار گرفته است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان از حضور پررنگ و توسعه ورزش‌ بانوان در مریوان خبر داد و افزود: با توجه به برنامه زمانبندی و مدیریت اجرایی این برنامه در سطح شهرستان علاقمندی بانوان به رشته‌های ورزشی بیشتر شده است و آمار بانوان ورزشکاران از 500 نفر به 2 هزار نفر افزایش پیدا یافته است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول