اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بخشداری مرکزی شیراز:

روستاهای شیراز فضای ورزشی ندارند

خبرگزاری فارس: سرپرست بخشداری مرکزی شیراز از کمبود فضاهای ورزشی مناسب در روستاهای بخش مرکزی شیراز انتقاد کرد.

روستاهای شیراز فضای ورزشی ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا اسماعیلی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای تربیت بدنی بخش مرکزی شیراز با انتقاد از عدم توجه برخی از مسئولان به ورزش روستایی اظهار داشت: با وجود استعدادهای جوانان روستایی در حال حاضر بیشتر روستاهای بخش مرکزی شیراز با کمبود فضاهای ورزشی مناسب مواجه هستند که بدون شک این کمبود باعث می‌شود تا بسیاری از فعالیت‌های ورزشی با مشکل مواجه شوند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه به ورزش روستایی توجه خاصی داریم و به صورت متداول از پروژه‌ها بازدید می‌کنیم، افزود: در حال حاضر مشکل برخی از سالن‌ها و زمین‌های ورزشی را با پیگیری‌های انجام شده برطرف کردیم که امیدواریم با توجه ویژه مسئولان نسبت به این حوزه شاهد تجهیز و احداث سایر فضاهای ورزشی در این بخش باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود کارکرد ورزش را در سه قسمت شامل سلامت جسمی و به تبع آن سلامت روحی مردم، تأمین روحیه نشاط و شادابی در بین مردم دانست و افزود: باید از حداقل فرصت‌ها و امکانات موجود ورزشی نهایت استفاده را کرد.
اسماعیلی همچنین با اشاره به اینکه فوتبال با توجه به تعداد بی‌شمار علاقمندانش یکی از ورزش‌های رده نخست کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: این رشته ورزشی تمام ورزش نیست و بخش مرکزی شیراز علاوه بر دیگر حوزه‌های اجرایی خود نگاهی ویژه به مقوله ورزش دارد.
سرپرست بخشداری مرکزی شیراز با تاکید بر ترویج فرهنگ ورزش در قشر روستائیان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اولویت نخست این بخشداری با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت عدالت‌محور، ورود ورزش به خانه‌های مردم روستاییان بخش مرکزی شیراز از طریق همگانی کردن آن است که در این راستا دهیاران و شوراها و مسئولان تربیت بدنی دهستان‌ها باید در راستای فعال کردن ورزش روستایی به ویژه ورزش همگانی و کوهنوردی اهتمام ورزند و حداقل هفته‌ای یک ورزش همگانی در روستاها برگزار شود.
سرپرست بخشداری مرکزی شیراز در ادامه با تاکید بر اینکه باید بسترهای لازم برای ورزش بانوان نیز فراهم شود، افزود: امروزه فعالیت بدنی و فیزیکی زنان نسبت به گذشته کمتر شده است و همچنین وجود ناهنجاری‌های قامتی که در برخی از زنان و دختران شاهدیم معلول عدم توجه کافی به ورزش بانوان و بی‌اهمیت پنداشتن آن است که تمام این عوامل ضرورت برنامه‌ریزی ورزشی برای این قشر را ایجاد می‌کند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت روستایی را زنان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های ورزشی بانوان مستلزم وجود فضاهای سرپوشیده ورزشی است که باید در راستای تامین این فضاها تلاش شود در غیر این صورت باید شاهد رکود و خمودگی ورزش در بین این قشر باشیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول