اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت دامپزشکی کرمان تاکید کرد

معدوم‌سازی طیور در راستای مقابله با بیماری‌های مسری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور‌، آبزیان‌، زنبور عسل و کرم ابریشم دامپزشکی شمال استان کرمان گفت: معدوم‌سازی طیور در راستای جلوگیری از انتشار بیماری‌های مسری انجام شود و این موضوع را باید به دقت پیگیری کرد.

معدوم‌سازی طیور در راستای مقابله با بیماری‌های مسری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، فاطمه زینلی در نشست با مسئولان دامپزشکی شمال استان کرمان با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس سازمان دامپزشکی کشور و توضیح بندهای مهم آن از رؤسای شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها درخواست کرد در زمان معدوم‌سازی صرفا به دیدگاه فنی توجه و از معدوم‌سازی براساس درخواست مرغدار یا تصمیمات احساسی که صرفا منافع مرغدار را در آن منظور کرده‌اند، خودداری کنند.

وی همچنین هدف از معدوم‌سازی را صرفا جلوگیری از انتشار بیماری‌های مسری اعلام و از رؤسای شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها درخواست کرد، این موضوع را به دقت پیگیری کنند.

مینا قاضی‌زاده مشاور مدیرکل و رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی نیز با اشاره به نحوه صدور پروانه‌های بهداشتی اماکن دامی به ویژه دامداری‌های روستایی به موضوع مشاغل خانگی اشاره و درخواست کرد، انجام این موضوع برابر با مقررات و ضوابط موجود انجام و از صدور هرگونه موافقت برای واحدهای نگهداری انواع طیور خودداری کنند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت فواصل بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌ها خواستار نظارت جدی‌تر بر کشتارگاه‌های طیور شد.

مهدی رفیعی رئیس اداره قرنطینه و امور بین‌الملل نیز با تأکید بر دقت لازم در زمان ثبت گواهی تخلیه در سیستم نرم‌افزاری قرنطینه از تمام‌ روسای شهرستان‌ها درخواست کرد، پس از اطمینان از کشتار دام‌های حمل شده به مقصد آن شهرستان گواهی تخلیه را صادر کنند.

وی با تأکید بر هماهنگی بین شهرستان‌ها در زمان صدور گواهی‌های بهداشتی حمل گفت: ضرورت دارد درخواست صدور حمل دام به صورت مکتوب از سوی شهرستان‌های مقصد به شهرستان‌های مبدا ارسال و سپس شهرستان‌های مبدا اقدام به صدور مجوز حمل برای دام‌های بومی کنند.

مریم کاظمی‌نیا رئیس اداره بررسی و مراقبت از بیماری‌های دامی با اشاره به تعداد کانون‌های بیماری‌های دامی در استان طی 10 ماهه سال جاری و اعلام میزان کانون‌های بیماری بروسلوز‌، تب برفکی‌، شاربن علامتی‌، هاری‌، آبله‌، اکتیما و ... خواستار توجه ویژه شهرستان‌ها به انجام اقدامات قرنطینه‌ای و عملیات مایه‌کوبی علیه بیماری‌های دامی براساس بخشنامه‌های ارسالی شد.

وی با اشاره به مشاهده بیماری‌هایی همچون ‌HJS، شاربن‌، هاری و شاربن علامتی که اخیرا و به ترتیب در شهرستان‌های بردسیر‌، انار‌، ارزوئیه و بم گزارش شده، خواستار اعلام سریع موارد مشابه و در صورت شیوع به شخص مدیرکل و به اداره بررسی‌ها شد.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول